Het regent, het regent, het regent in hun huis..

Ik liep naar beneden en keek op mijn telefoon, toen viel me op dat ik een smsje had.
Ik keek en in het smsje stond 'Alles is nat in huis, kom even langs' verstuurd om 05:45, door mijn ouders.
Na wat gegeten te hebben ben ik naar mijn ouders gegaan.

Ze waren niet thuis, maar bij de buren.
Ik liep naar binnen en schrok me rot.
De grond is helemaal nat! In alle slaapkamers (het zijn er 3), de woonkamer, de hal, de keuken. De muren op sommige plekken he-le-maal nat! NAT!
Naar mijn werk gebeld en vrij genomen.
We mochten eerst nog niets doen want eerst moet de expert kijken, dat duurt natuurlijk wel even.
Mijn vader heeft longfibrose en kan daar niet blijven, maar iets anders zoeken duurt ook wel even.

Eindelijk tegen 12 uur was de expert er, blijkt dat we onze inboedelverzekering moeten bellen. Waarom heeft niemand ons dat eerder verteld?? Ok, misschien weten jullie dat allemaal maar ik niet, dus ik had nog niet gezocht.
Goed, inboedel verzekering opgezocht en gezocht en gezocht.
Hebben ze niet....... Mijn vader had het net opgezegd en dacht dat het nu in een ander pakket zat, maar helaal pindakaas, het zat niet in de andere. Ik kan jullie vertellen dat je je dan echt moedeloos voelt op dat moment en even niet weet wat te doen.
Gelukkig heeft de expert van de woningbouwverening mijn hulpeloze blik opgevangen en is een rondje gaan bellen. We zijn ondertussen teruggebeld door de verzekering waar de fout lag en daar kunnen we alles aan doorgeven.

Vannacht hebben ze bij ons geslapen, want in een vochtig huis is niets voor mijn vader. Aangezien het niet de fout was van de woningbouw werd gestaakt met verder zoeken naar een andere overnachting.

Ze wonen in een flat op de 6e etage. Op de 7e etage vlak boven hen is het lek begonnen, de waterleiding naar de vaatwasser was gesprongen en tot aan de kelderboxen is het nat.  In de nacht heeft de brandweer het huis op de 7e etage opengebroken omdat niemand thuis was. Daar stond was het water 30 centimeter hoog en golfde naar buiten.....

Gelukkig is het mooi weer. Vanmiddag gaan we zoveel mogelijk eruit halen en laten drogen. Gister al foto's gemaakt van alles wat beschadigt of nat is en vandaag verder kijken.
Euh mocht het warrig geschreven zijn, mijn excuus, maar het maalt namelijk nog steeds allemaal in mijn hoofd door!

(Ik heb gister ook maar meteen een inboedelverzekring voor mijn ouders geregeld)

Sjaantje  – (29 september 2011 om 09:40)  

Ooh wat sneu voor je ouders. Succes!

HaakKamer7  – (29 september 2011 om 09:43)  

He, wat een vervelend verhaal. Ik snap dat je er nog steeds van in de war bent en dan ook nog dat probleem met de verzekering er bovenop. Maar gelukkig wordt dat nu allemaal geregeld. Fijn dat je ouders bij jullie konden. En nu maar hopen dat alles snel weer in orde is. Gelukkig dat het weer wel mee zit dus dan kunnen de spullen mooi naar buiten.
Groetjes, Liane

Sanneke  – (29 september 2011 om 09:59)  

Wat een ellende. Eerst die inbraak in de auto en nu dit. Waterschade is zo erg, dat zie je soms pas na maanden.

Sterkte voor je ouders, maar ook voor jou en je gezin.

Sylvia  – (29 september 2011 om 10:27)  

Ik dacht dat die schade op de inboedelverzekering zou vallen van degene die de schade heeft veroorzaakt, in jullie geval de bovenburen.

Chantal  – (29 september 2011 om 10:59)  

Een inboedelverzekering moet je gewoon meteen afsluiten bij je eerste huis, flat of wat dan ook denk ik

Limoentje  – (29 september 2011 om 11:34)  

Wat de zuster schrijft dacht ik ook; is de schade niet te verhalen op de bovenburen? Zij zijn de veroorzakers...
In elk geval is het behoorlijk balen!

Sannah  – (29 september 2011 om 12:03)  

Mijn hemel wat een toestand. En wat moet je dan niet alleen veel oplossen maar ook regelen he.

Is de gesprongen waterleiding schuld van die bewoners (en dus te verhalen via hun verzekering) of toch van de woningbouwvereniging, en moeten zij toch aan de slag ..

HansDeZwans  – (29 september 2011 om 13:59)  

Inboedelverzekering??? Bij ons zit alles in de brandverzekering, allez, dat hoop ik toch.

Terrebel  – (29 september 2011 om 14:59)  

Dat bewijst maar weer: altijd de polis goed (laten) nalezen. Hoop dat je ouders snel uit de ellende zijn. Gelukkig hebben ze een dochter als jij...

Roelien  – (29 september 2011 om 18:10)  

Wat een ellende! Dat verzin je ook niet, dat je dan niet verzekerd bent......ik dacht nog het regent helemaal niet, maar ja, een gesprongen waterleiding..sterkte voor hun!

Mrs. T.  – (29 september 2011 om 20:46)  

Jemig, heftig dit allemaal. Kan me voorstellen dat het dan maalt in je hoofd. Sterkte. Ook met de nasleep.

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP