Vaderdag en pappa is jarig

Gister was het dan zover, mijn vader was jarig en het was natuurlijk vaderdag. 's morgens al vroeg opgestaan en samen met de kinderen ontbijt gemaakt voor hun vader. Daarna gingen ze dat naar hem toebrengen hij lag nog op bed en werd door hun wakker gemaakt. Onze dochter zit in groep 7 dus die heeft iets gemaakt voor hem, onze zoon zit in de brugklas en dan wordt dat niets meer gemaakt. Hij had nu dus niets, maar dat vond mijn man niet erg, het gaat om het idee en even de aandacht (en laten we eerlijk zijn om het extra half uurtje nasoezen in bed).


Ondertussen ga ik naar beneden om alvast aan het eten te beginnen voor later die dag. Mijn vader is jarig en ik had gezegd vier het bij ons, dan kunnen we lekker in de tuin zitten en ik kook wel. Dus zodoende sta ik nu in de keuken het eten voor te bereiden. Ik ga het volgende maken, kip en spareribs in de oven met een lekker pikant laagje erover heen, cremige aardappels uit de oven, koolsla salade en gewone sla met honing-mosterd dressing. Tegen een of 12 voor alles voorbereid en ben ik naar boven gegaan om lekker te gaan douchen en aankleden.



Tegen een uur of 1 kwam mijn zus met man en kids aan zetten en die had lekkere toetjes meegenomen, Tiramisu en chocolade mouse. Dat als toetje is natuurlijk altijd goed.



Het was veel beter weer dan was voorspelt dus we zaten lekker in de tuin te genieten, de kinderen buiten aan het spelen en wij allemaal lekker keuvelen, drinken en ook eten. Tegen een uur of 3 de oven aangedaan en daarna het eten erin.



Heerlijk zo relax moet elke zondag zijn! Geen ruziende kinderen (nou ja, heel af en toe), geen gehaast, geen moeilijk gedoe, heerlijk!

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP