Zo dat is een stuk beter!
>> 27 sep 2011 –
organiseren
Gister ben ik de hele, ja mensen, de hele avond bezig geweest om de administratieve rompslomp in goede banen te leiden. Na maanden het op stapeltjes te leggen, nadat het bekeken en betaald was, was de stapel zo hoog dat er iets gedaan moest worden.
De stapel begon me steeds smekender aan te kijken en scheef te kijken. Het zou niet lang meer duren of de hele stapel zou op de grond vallen. Wat er voor zorgt dat het een nog grotere troep is. Om dit te voorkomen ben ik gister maar voor de grote stapel gaan zitten, heb alles uitgezocht en in de juiste map gestopt en o ja, ook nog eens achter het juiste tabblaadje zodat het teruggevonden kan worden.
Ik kwam zelfs post tegen uit 2009!!!
Als alles netjes in de mappen zit en ik weer overzicht heb voel ik me altijd een rustiger en neem me altijd voor om het nu echt vol te houden. Dit hou ik dan een maand (of korter vol). Ik weet nl. in mijn hoofd hoe alles in elkaar zit, wat betaald moet worden, waar het ligt, maar het opruimen en ordenen ervan.... Dat lukt me niet.
Dit geldt niet alleen voor deze stapel papieren, maar ook voor het huishouden. Het huishouden is in huize DharSon vaker een huishouden van Jan Steen dan dat het is opgeruimd.
Veranderen moeten we (of eigenlijk ik..) daarin!
Dat gaat een tijdje goed en dan vallen we weer in dezelfde gewoonte. Te druk, te moe, geen zin en ga zo maar door.
Nu neem ik het me WEER voor.
Vanavond staat op mijn lijstje de hal boven en de kleine kamer.
(Tja, ik moet natuurlijk niet te veel ineens doen....)
De stapel begon me steeds smekender aan te kijken en scheef te kijken. Het zou niet lang meer duren of de hele stapel zou op de grond vallen. Wat er voor zorgt dat het een nog grotere troep is. Om dit te voorkomen ben ik gister maar voor de grote stapel gaan zitten, heb alles uitgezocht en in de juiste map gestopt en o ja, ook nog eens achter het juiste tabblaadje zodat het teruggevonden kan worden.
Ik kwam zelfs post tegen uit 2009!!!
Als alles netjes in de mappen zit en ik weer overzicht heb voel ik me altijd een rustiger en neem me altijd voor om het nu echt vol te houden. Dit hou ik dan een maand (of korter vol). Ik weet nl. in mijn hoofd hoe alles in elkaar zit, wat betaald moet worden, waar het ligt, maar het opruimen en ordenen ervan.... Dat lukt me niet.
Dit geldt niet alleen voor deze stapel papieren, maar ook voor het huishouden. Het huishouden is in huize DharSon vaker een huishouden van Jan Steen dan dat het is opgeruimd.
Veranderen moeten we (of eigenlijk ik..) daarin!
Dat gaat een tijdje goed en dan vallen we weer in dezelfde gewoonte. Te druk, te moe, geen zin en ga zo maar door.
Nu neem ik het me WEER voor.
Vanavond staat op mijn lijstje de hal boven en de kleine kamer.
(Tja, ik moet natuurlijk niet te veel ineens doen....)
oh pfff herkenbaar hoor k heb er ook een ontzettende hekel aan en laat t eerlijk gezegd veel te lang slonzen de administratie
Aiiii post uit 2009: dat heb ik geloof ik niet, maar er ligt hier ook een enorme stapel waarvan ik nu -door jouw logje?- denk dat ik dat eindelijk eens moet doen.....
Sillie en Roelien, DOEN meteen DOEN!! Beter een uurtje ermee bezig dan een hele avond!!
Ik ben er een tut in en ben altijd helemaal bij. Sorry! ;)
@Zuster_Klivia, ooo heerlijk is dat zeg! Ik ga het nu ook echt doen....echt!
Ik heb nu een redelijk goed systeem hier ;-) Georganiseerde stapeltjes zeg maar :-)
Zeer herkenbaar. Ik laat dat ook meestal op een stappeltje liggen om achteraf weer uren werk te hebben.
ook al is het hier soms een rommeltje, toch zorg ik ervoor dat de rekeningen op tijd betaald worden. Mijn vrouw zorgt dan voor de rest van de administratie. Zo kan er weinig mislopen op dat gebied.
Dat lijkt me zo'n vervelend klusje! Gelukkig doet mijn vader het voor me :)