Ik ben een kliko....

dat zeg ik dus over mezelf.
Wat ik hiermee bedoel?

Dat ik alles eet! Nou ja, alles is veel, maar toch er zijn 2 of 3 dingen die ik niet lust, voor de rest alles.
Noem het maar op en ik eet het.
Ik had al een keer geschreven over Raar eten.
Ik wil alles proeven, proberen, eten en drinken.
Vis, vlees, gebak, brood, fruit ehm tja alles dus.

Op zich is dat makkelijk, want overal waar ik kom, en waar ik eten krijg, eet ik braaf mijn bordje leeg.
Wat nogal een verschil is met de kids, althans met Nona.
Zij is erg kritisch met haar eten en moet ook altijd even kijken wat ze precies op haar bord heeft.
Sinyo eet gelukkig heel veel dus dat is geen probleem.

Man eet gelukkig meer dan ik ooit heb kunnen denken. Hij kreeg vroeger thuis vaak tot heel vaak rijst te eten. Geen punt natuurlijk, maar wanneer je dan met iemand gaat die alles wil proberen en klaar maakt, moet je niet moeilijk doen over hetgene wat op je bord verschijnt.
De eerste keer dat hij andijviestampot kreeg te eten, keek hij erg bedenkelijk naar zijn bord. Gelukkig vindt hij het lekker.
De eerste keer dat ik opperde om mosselen klaar te maken, vroeg hij zich meteen af waarom ik dat wilde klaarmaken. Mijn antwoordt omdat ik het lekker vind, vond hij maar niets.
Natuurlijk heb ik het klaar gemaakt en tadaaaa hij vond en vind het nog steeds lekker ook.

Toen ik zwanger was vond ik het verschrikkelijk dat ik op mijn eten moest letten.
Filet American met wat zwarte peper op een kaiserbroodje had ik toch wel gemist.
Verschillende soorten kaas moest ik ook laten staan en dat vond ik allemaal toch wel jammer.
Zodra de frummels eruit waren, ging dat soort eten als eerste in mijn mond.

En nu? Nu is het nog steeds zo!
Ik wil alles leren eten en daardoor gaat er ook vanalles naar binnen.

En jij? Ben jij ook een kliko???

ChoCho  – (23 mei 2011 om 13:13)  

Handig wel :-)
Maar bij mij is de vuistregel dat ik geen dingetjes uit de zee eet - natuurlijk is de lijst daarmee niet compleet, maar zo lang je je aan de vuistregel houdt, heb je tenminste nog kans dat het bord leeg komt :p

Sylvia  – (23 mei 2011 om 19:09)  

Ik eet alles. Behalve meloen, orgaanvlees en zachtgekookte eieren. En coquilles, daar ben ik ook niet dol op.

Ik kook het liefste Oosters, Thais of Indonesisch. Of Surinaams, ook lekker.

Vlam is meer van de Franse en Italiaanse gerechten dus we wisselen aardig wat af hier.

Leuk! (En lekker ;))

Mrs. T.  – (23 mei 2011 om 19:22)  

Manlief lust echt alles en dan ook nog in grote hoeveelheden. Ik ben wat kieskeuriger (geen orgaanvlees, zuurkool en nog wat meer), maar ben overal voor in.

LoyoyaNL  – (23 mei 2011 om 21:53)  

Ik ben ook een fijn proever. Vind het altijd leuk om iets nieuws uit te proberen. Zoals de tapenade die ik pas heb ontdekt...wat is dat lekkerrrrr.

Wat een boer niet lust dat past niet bij me. Ik vind het altijd leuk om nieuwe gerechten te maken. Hou me echt niet aan één keuken. Is toch ook leuk om iets nieuws te ontdekken, maakt het leven ook weer gezelliger. Ik heb het ook met mijn gezinnetje. Yoe is een alles eter. Echt heerlijk is dat. Yais lust niets. Lois lust niets. Brays lust ook heel erg veel. Ik zit een beetje half half hier. Anto lust ook veel. Maar het gemiep aan tafel wat Yais allemaal niet lust...krijg er soms de hik van.

DharSon  – (24 mei 2011 om 08:38)  

@ChoCho, heeel handig je vuistregel. Mijn vuistregel wordt gevolgd door mijn ogen. Wat ik zie en het ziet er lekker uit, het gaat zo in mijn mond hahahahaha!
@Zuster_Klivia, ik vind lever heerlijk en dan samen met aardappels of rijst. Ligt er natuurlijk aan hoe het klaar gemaakt wordt. Van orgaanvlees wordt vaak sambel gemaakt ook mmmmmm.
@Toaske, heerlijk he alles proeven en proberen.
@LoyoyaNL, ja dat is bij ons ook vaak de jongste mieperdemiept, de oudste eet gelukkig praktisch alles. Man moet wel, want hij moet het voorbeeld aan de kids geven hahahaha.
Tapenade.... mmmm krijg trek!

Running Rapunzel  – (24 mei 2011 om 10:24)  

oh wat dapper ben jij! ik ben een muts met eten....ik lust een heleboel niet en ik ga enorm af op uiterlijk....ik lust vlees al vrij snel niet als ik het dier erin kan herkennen. Ik weet het, het slaat nergens op....

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP