2012 - Geloof jij het? - Het einde van de wereld?

Al een tijd doet het de ronde.
Afgelopen weekend ging het gerucht dat de wereld zou vergaan en om het iedereen goed in zijn neus te wrijven was gister de film 2012 op tv (deze film heb ik vorig jaar gezien en ik vond het wel erg spectaculair).

Dat de wereld vergaat is niet een onderwerp wat heel nieuw is.
Ik kan me nog goed herr. dat, toen ik een stuk jonger was, mensen ergens in Azie al hun hebben en houden hadden verkocht of weggegeven omdat ze dat toch niet meer nodig zouden hebben. De wereld zou immers vergaan.


Vanochtend las ik in de krant (en nu weet ik niet meer of het de papieren of digitale versie was, maar wat maakt het ook uit) dat een mevrouw haar dochters de keel door had gesneden, omdat ze niet wilde dat haar kinderen de ondergang van de wereld zouden meemaken. (De dochters hebben het gelukkig gered en de moeder is opgepakt).

Dit onderwerp houdt de gemoederen heel erg bezig en dan zijn we nog niet eens beland op de datum 21 december 2012. Dan gebeurd het allemaal echt..... volgens de Maya's.
Tenminste ik dacht dat alleen de Maya's het hadden voorspelt. Ik wist echter niet precies wat het nu inhoudt.

(Ik had altijd het idee (weet je wel, je hoort iets en je verbeelding gaat aan de gang) dat de aarde uit elkaar zou barsten en dat allemaal stukjes van de wereld eindeloos door het heelal blijven vliegen. )

Vorige week was een documentaire op tv te zien, volgens mij op Discovery (maar ik weet niet meer welke).
Daar hoorde en zag ik dat niet alleen de Maya's het voorspellen, maar Nostradamus heeft er ook over geschreven, de Egyptenaren gaven het in hiëroglyfen weer en er wordt verteld dat eens in de 25.000 jaar een big bang voorkomt. En wanneer denken jullie dat die big bang komt? Juist in 2012.

De documentaire wist me te vertellen dat de wereld niet vergaat, nee het zit heel anders in elkaar.
Vanaf het begin van deze eeuw zijn er veel natuurrampen (dat klopt wel), deze natuurrampen worden steeds ernstiger. In 2012 gaan we dat goed merken, door deze natuurrampen gaat het mis met de economie en daardoor gaat het slecht met de wereld.

Als voorbeeld kwam naar voren; Er komt in Amerika een natuurramp voor dat er voor zorgt dat verschillende oogsten slecht gaan. Amerika houdt de oogsten die wel goed gaan voor zichzelf, gevolg is dat niet geexporteerd wordt, gevolg hiervan is dat veel landen niet genoeg eten hebben en daardoor veel mensen sterven (denk aan Afrika) of gaan hamsteren en dat er niet genoeg is voor iedereen.

Een domino effect wordt het genoemd en daar krijgen we in 2012 mee te maken.
Zo had ik het nog niet gezien, laat ik eerlijk zijn ik wist helemaal niet dat Nostradamus er wat over had geschreven laat staan de vroegere Egyptenaren.
Houdt nog niet in dat ik alles geloof en als waarheid aanneem, maar het brengt alles wel in een ander perspectief.

Sta jij er wel eens stil bij 2012?

Suske.  – (24 mei 2011 om 09:04)  

nee, absoluut niet !
dat er ooit een einde komt aan het leven op deze planeet is wetenschappelijk bewezen, maar niet dat dit voor binnenkort zal zijn.
Laat ze maar doen, maar ik trek het me niet aan.

ChoCho  – (24 mei 2011 om 09:34)  

Nog nooit van gehoord - gelukkig maar ;-)

DharSon  – (24 mei 2011 om 09:50)  

Ik vind het overigens altijd interessant om naar te kijken daar soort documentaires. Ik sta er verder ook niet bij stil.

@ChoCho, van 2012 niet??

Running Rapunzel  – (24 mei 2011 om 10:22)  

2012 voorspellen geloof ik niet....

ik geloof wel in toeval en chaos theorie en fysica. Er kunnen hele onverwachte dingen gebeuren. Maar niet omdat Nostradamus dat voorspelde...tenminste, dat gelof ik.

Toaske  – (24 mei 2011 om 21:01)  

Dat het ooit einde oefening is, zou best wel kunnen zijn. Dat scenario van Amerika vind ik dan toch weer behoorlijk akelig. Want we leven nu eenmaal met veel te veel (en over 90 jaar met nog meer en meer mensen) op de aarde die dat niet allemaal kan behappen en van voedsel en brandstof kan voorzien. Wat er dan gaat volgen?

Terrebel  – (24 mei 2011 om 23:12)  

Die Maya-kalender schijnt ook weer onjuist geïnterpreteerd te zijn en ik geloof eerder dat in 2012 de wereld zoals wij die kennen radicaal zal veranderen. Vermoedelijk gaat het om wereldwijde bewustwording. Je ziet het al een paar jaar gebeuren: consuminderen, meer rekening houden met natuur en medemens, zuiniger omgaan met water en energie...Misschien dat er in 2012 iets gebeurd waardoor dit proces in een stroomversnelling raakt. Bijvoorbeeld de mislukte oogsten die jij hier noemt. Of misschien wordt Palin wel president en gaat alles door haar finaal naar de ratsmodee en als Sarah dan is afgezet als president daagt het nieuwe besef. Of zo.

Intussen doe ik leuke dingen met mijn kinderen, bel ik elke dag mijn moeder. Van die dingen die mensen zeggen te zullen doen als ze horen dat de wereld over een week vergaat. Maar waarom eigenlijk niet leuke dingen doen in het hier en nu?

Terrebel  – (24 mei 2011 om 23:13)  

P.s. Mijn levensmoto is dan ook: leef elke dag alsof het je laatste is maar houd er rekening mee dat er nog eentje komt.

DharSon  – (25 mei 2011 om 08:19)  

@Terrebel, jous levensmoto is er 1 die eigenlijk iedereen zou moeten toepassen. Dan zou de wereld een stuk prettiger zijn!

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP