Tieners en Eden

Het is weekend en zondag.
Dat zie ik omdat rechtonderin bij de pc 'Zondag' staat en als ik op de kalender kijk wordt dat ook  nog eens bevestigd.

Vroegeh toen ik nog thuis woonde werd zondag gezien als een rustdag en zo was het. Op zondag deden we met z'n allen rustig.

Waarom?

Omdat God het zo had gewild...

Maar rust? Op zondag? Ik heb het nog niet helemaal voor elkaar gekregen, kennelijk had God het iets makkelijker.

Ok, ok ik geef toe dat het ontwerpen van de wereld niet een gemakkelijke taak was, ik bedoel hij moest natuurlijk nieuwe bomen en struiken verzinnen en ontwerpen, alle zeeën op de juiste manier plaatsen, alles vergelijken met elkaar, de bergen een plek geven kijken of het goed was en misschien weer verplaatsen. De mens moest ook bedacht worden en hoe moest Hij die nou weer in elkaar zetten. Ja, hij had het druk met alles en nog veel meer dan wat ik hier heb opgeschreven. Na een week moet hij zo moe geweest zijn dat hij een hele dag niets wilde en kon doen. Jawel hij kon dat, want hij creëert en dat is toch heel wat anders dan opvoeden.
Toch, ja toch?!

Vind ik wel, ik zie hem namelijk niet even komen om te helpen met de ruzie die mijn 2 tieners maken of Sinyo te vertellen dat hij echt ECHT in zijn eigen bed moet blijven liggen en niet bij zijn ouders gaan omdat zijn neefje zo zwaar ademt, ik zie hem ook niet het haar van Nona mooi maken (ik vind het gewoon irritant om te doen, maar doe het natuurlijk wel) of dat hij even dat boodschapje kan halen wanneer wij het vergeten zijn.
Het zou toch makkelijk zijn he als dat even kon.

Ach, ik begrijp heus wel dat het niet gaat en dat hij toch ook wel zijn deel doet. Ik bedoel maar, als er iets fout gaat dan krijgt hij de schuld en eerlijk is eerlijk wanneer iets wel goed gaat dan wordt hij vergeten.
Wanneer mensen iets te klagen hebben dan gaan ze naar Hem, als ze iets willen dan gaan ze naar Hem, als het goed gaat dan zijn ze ineens erg stil en rustig.


Gut verrek zeg he, God lijkt wel op een moeder?!

Chantal  – (4 september 2011 om 07:53)  

Zondag is hier vooral een dag voor quality tijd SAMEN, rust of geen rust, dat maakt niet uit.

Sanneke  – (4 september 2011 om 08:29)  

Ijzersterk die laatste twee zinnen!

Suske.  – (4 september 2011 om 16:46)  

Hier zat met tot zo'n 70 jaar terug de hele zondag in de kerk, vespers, zondagsmis etc.
Volgens mij was het ook dat niet wat God van ons verlangde als hij bedoelde met "niets doen".

Zara  – (4 september 2011 om 20:38)  

God is inderdaad geen marionet waarbij wij aan de touwtjes mogen trekken, dat zou veel mensen prima uitkomen ja. En ja, een stukje uit mijn hart, want God wordt vaak alleen bij tegenslag verantwoordelijk gehouden en als het goed gaat heeft men Hem niet nodig...

Gerreke  – (4 september 2011 om 21:32)  

God is voor mij een liefhebbende God die ons een eigen verantwoordelijkheid heeft gegeven, maar ons daar ook de consequenties van laat zien. Omdat Hij ons zo hoogacht laat Hij ons keuzes maken en vertrouwt Hij erop met de consequenties om te kunnen gaan. Gelukkig mogen we altijd bij Hem komen als het goed gaat en als het mis gaat.

Overigens probeer ik dat elke zondag te doen. Niets. Voor mij is dat best goed, anders draaf ik maar door. Ook best moeilijk trouwens.

Lieve groet,
Gerreke

Mrs. T.  – (4 september 2011 om 21:39)  

Nou, wij hadden hier vandaag weer een verrukkelijke zondag! Met of zonder inbreng van boven. ;-)

veerle  – (4 september 2011 om 23:07)  

Zondag rustdag lukt hier ook meer niet dan wel. Maar misscchien willen we gewoon te veel...

Running Rapunzel  – (7 september 2011 om 20:46)  

Het is bijna te cliche om het te roepen, maar ik meen het:

AMEN!!!!!

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP