Lunches maken

Ik kan jullie vertellen dat ik daar ein-de-lijk vanaf ben.
Ik vond het nooit een leuke, fijne bezigheid.
Nou ja, in het begin wel.

Dan gaan ze net naar school en toen was ik er wel mee bezig.
Een lekker broodje maken, ik vroeg dan ook wat ze erop wilden. Deed er een tomaatje, komkommer of wat fruit bij, iets te drinken en een koekje.
Ze vroegen altijd wat erin de broodtrommel zat en op brood, wanneer ik dan vertelde wat het was dan zag ik hun glunderende snoetjes.

Totdat (jaha daar heb je het) ze ouder worden.
Dan is het beleg niet goed, de appel niet goed, wilde ze liever komkommer dan een tomaat en gatver, waarom heb je DIE drinken gekocht
Oftewel de 'lol' (die er al niet in zat) werd nog minder.
Uiteindelijk maakte ik alleen nog maar het brood klaar, dat ging niet meer zo secuur. Nee, ik kwakte de jam en kaas er op, of de pindakaas, of wat er ook maar in huis was.
Het gebeurde namelijk regelmatig dat het brood mee naar school ging en met dezelfde rotgang weer naar huis gaat. Of dat het gewoon op de aanrecht blijft liggen. Of dat gezeur aan mijn hoofd dat dat echt niet lekker is (terwijl het een week eerder nog gewoon gegeten werd).

Overigens koekjes en drinken ging wel op, fruit ook niet altijd.

Vorig jaar deed ik nog af en toe de lunch maken, maar nu ben ik er klaar mee, ik doe het NIET meer.

Of ik van het gezeur af ben? Natuurlijk niet, want nu hoor ik regelmatig 'We hebben niets lekkers'!

Sanneke  – (2 september 2011 om 07:49)  

Ooit komt er een tijd dat ze al het zorgen voor waarderen. Nu nog even puberen en zeuren. Sterkte.

sillie  – (2 september 2011 om 08:47)  

hihihi herkenbaar hoor, maar jammer vind ik het idd ook wel.De laatste tijd met dat ontzettende vermoeiende werk bij de boer (vroeg lang en hard buiten werk) vond mijn oudste het toch wel weer lekker en prees elke dag zijn door mij gesmeerde bammetjes ( alle 18 ;-) )

Chantal  – (2 september 2011 om 10:02)  

Ik maa elke dag manliefs lunch, vrijwillig, en dat weet hij ook, niets is hier vanzelfsprekend.

Mrs. T.  – (2 september 2011 om 19:02)  

Ik ga daar niet eens aan beginnen. Oudste gaat sinds deze week naar de middelbare en ze smeert zelf haar brood. ;-)

HaakKamer7  – (2 september 2011 om 21:31)  

Mijn meisjes zijn nog heel jong (3,4 en 6 jaar) dus voorlopig zitten we er nog helemaal in. De 2 oudste blijven ook 2 daagjes over op school maar tot nu toe is elke keer het broodtrommeltje helemaal leeg en krijg ik geen commentaar. Maar ja, ze moeten dan 's morgens ook wel doorgeven wat ze willen hebben ;-)

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP