Planning

Ik ben niet iemand van de lijstjes, om alles op te schrijven of een agenda bij te houden. Al jaren probeer ik het.
Ik koop een agenda, schrijf daar braaf alle belangrijke informatie in, afspraken die ik op dat moment heb staan en doe het vervolgens ook nog eens braaf in mijn tas.

Vervolgens blijft het in mijn tas... Wanneer ik van tas wissel dan gaat de agenda niet mee, of ik haal het eruit en leg het 'even' op een bepaalde plek neer. Om het vervolgens niet meer terug te kunnen vinden. Dan komt een moment dat ik het echt nodig heb, omdat-die-neiging-van-inplannen-er-weer-is.
Ik kan het dan niet vinden en sla alles op in mijn hoofd.

Dat gaat niet goed en zo is het weleens voor gekomen dat Nona tijdens het eten zegt; 'Vanavond hebben jullie het gesprek met mijn juf he?'
Waarbij Man en ik elkaar verward en verbaasd aankijken, omdat we het allebei vergeten waren. Vervolgens denken we allebei dat we nu toch eens een kalender of iets dergelijks moeten hebben.

Ik heb al vaak gezocht op internet maar het was het steeds net niet.

Dus toen maar zelf wat gemaakt (Hoera voor Excell), het hangt in de keuken met een potlood (ik vind het ook altijd zo irritant dat wanneer ik iets wil opschrijven er geen pen of potlood te vinden is).  Zodat iedereen alles op kan schrijven. Als ze het de moeite waard vinden, want Sinyo ontgaat nog even de zin van dit.

Voor de rest kan ik zeggen dat het toch wel helpt. Afspraken worden opgeschreven, net als boodschappen en de taken van de kids zijn bekend.
Nu moeten Man en ik ons nog even aanleren om iets vaker op de kalender te kijken..



Nu moet het alleen nog gedetailleerder en daar ga ik een dezer tijd maar aan beginnen.

Hoe doen jullie dat? Hebben jullie een kalender of iets dergelijks?

Sjaantje  – (29 november 2011 om 09:37)  

Ik ben erg van de lijstjes, anders loopt alles in de soep :-)
Ik heb een kalender centraal hangen en daar staan alle afspraken op. En met gekleurde post-itjes heb ik daar op staan wanneer de bedden moeten en de badkamer word gesopt ed.

DharSon  – (29 november 2011 om 09:49)  

Ooo wat goed!
Jaloers ben ik daarop, maar dat wil ik ook gaan doen. Dat bedoel ik met gedetailleerder, om de huishoudelijke klusjes erop te plaatsen. Jaaa ik heb nog veel te leren :)

Sanneke  – (29 november 2011 om 10:30)  

Hier ook een briefjes-mens. Maar als ik eerlijk ben kom ik ook mét een briefje nog wel eens thuis zonder datgene wat er echt wel op stond. Maar met mijn kasten gaat het goed :-)

Unknown  – (29 november 2011 om 11:11)  

heb ook een agenda in mijn handtas zitten, maar het is hetzelfde liedjeals bij jou, vergeet hem meestal ook in te kijken. Voorts hebben wij een grote jaarkalender ophangen in de keuken, en daar worden alle belangrijke afspraken, tandartsbezoek... en dergelijke op genoteerd met het uur erbij. Is erg handig, zo weet iedereen in huis wie op welk moment iets belangrijks te doen heeft en daar kan dan ook rekening mee gehouden worden! ;-D

Chantal  – (29 november 2011 om 11:23)  

ik ben juis theel erg van de lijstjes, agenda en kalenders. Heb net weer de nieuwe voor 2012 binnen, een you/me kalender met twee kolommen voor manlief en mijzelf... heel leuk ook nog. verder alles in de iCal op de Mac en de iPhone...

Sannah  – (29 november 2011 om 12:22)  

Ja hoor, ik ben sowieso van de agenda.
Ook van de lijstjes. Soms iets te veel, dat helpt ook niet echt.
Probeer nu te werken met de app 'ever.note', om in elk geval de lijstjes bij elkaar te houden ...

HansDeZwans  – (29 november 2011 om 14:13)  

Ik gebruik mijn iPhone daarvoor.

sillie  – (29 november 2011 om 15:31)  

ik ben ook niet zo van de lijstjes en neem me ieder jaar voor t beter te gaan organiseren ;-)
maar eerlijk is eerlijk, ik mis niet vaak wat :-D

Anoniem –   – (29 november 2011 om 16:13)  

Hier zit wel een lijstjesdame. En die agenda... Altijd mee. Maar stilaan begint het moeilijk te worden, want ik heb ook een Google-agenda en die wil niet altijd overal wezen. Dus staat het soms in het ene en soms in het andere.

Gelukkig heb ik een goed hoofd voor kort geplande afspraken. Zoals afspraken bij mij meestal zijn XD Tenzij voor het werk.

Zara  – (29 november 2011 om 19:05)  

Er bestaan wel van dat soort kalenders hoor, ik heb er al jaren 1 in de keuken hangen met voor elk gezinslid een eigen kolom, die trouw ingevuld wordt.
Daarnaast heb ik m'n iPhone waar ik ook nog eens al mijn eigen afspraken in zet.

Suske.  – (29 november 2011 om 19:23)  

ik plaats alles in outlook, want op papier ben ik hopeloos.

Mrs. T.  – (29 november 2011 om 21:25)  

Wij hebben dit jaar voor het eerst zo'n familieplanner. Erg handig. De Man krijgt er weer één met sinterklaas dit jaar.

ChoCho –   – (30 november 2011 om 15:51)  

Online eentje voor mama en papa - verder nog een schoolkalender op kindjes-hoogte met een eendje voor de zwemles en nu natuurlijk een mini-sinterklaasje op de 'grote' dag ;-)

DharSon  – (30 november 2011 om 22:30)  

Ik heb verschillende familie planner gezien, maar geen 1 vinden wij makkelijk of haalbaar. De ene is perweek, maar we willen per maand. De andere is per maand maar dat willen we dan per naam enzo.

Dus ik vraag me wel af welke papieren planner jullie dan hebbenn????

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP