Neven en nichten

Van de week hadden we een feest een oom en tante werden 70 jaar en dat moest gevierd worden. Dit gebeurde in een zaaltje en gelukkig was het in de buurt!

Voordat we weggingen al gevraagd of  een nichtje meeging en dat vond ze wel grappig. Inderdaad grappig, maar het familie die je eens in de zoveel keer ziet, maar wanneer je er bent dan denk je 'O zijn die het'. Snappen jullie me nog.

Maar goed, wij daarnaartoe in de stromende regen, gelukkig zaten we in de auto. We komen daar aan en schoonzus met man en kind is er al en ook 2 neefjes.  Daar gaat het nu even over.

Ik ben steeds verbaasd hoe die neven en nichten met elkaar omgaan. Ze zitten in de leeftjd van 14 tot 21 jaar.  Iedereen kan het leuk met elkaar vinden, degene van 14 jaar kwebbelt er oplos met haar neef van 20, de puberjongens (van 13 tot 15 jaar) hangen gezellig bij elkaar en af en toe komt een nicht er even bij staan. De andere nicht praat ook met iedereen, ze geinen met elkaar, vervelen elkaar, maken quasi ruzie of echte ruzie. Het is genot om naar te kijken.

Vorige week vrijdag, neee sorry de week daarvoor alweer, waren bijna alle neven en nichten samen naar Walibi geweest. Zomaar ineens hadden ze dat afgesproken. Ik vind het heerlijk voor onze kinderen en hoop dat het altijd zo zal blijven.

 Sinyo en Nona bleven al bij hun ooms en tantes slapen vanaf hun derde  jaar (misschien wel al eerder, kan ook best vanaf het moment zijn dat ze konden lopen en praten) en neven en nichtjes kwamen ook bij ons. Niet omdat wij of de andere ouders er even uit wilden. Nee, omdat de kinderen het allemaal zo gezellig vinden. 
Naarmate iedereen ouder is geworden, wordt er niet (snel) meer ergens anders geslapen of bij ons (tenzij het ver weg is).

Het bijelkaar slapen en vaak bij elkaar op bezoek gaan heeft ervoor gezorgd dat de neven en nichten goed met elkaar kunnen omgaan. Het komt heus een keer voor dat ze elkaar een tijdje niet zien, maar zodra ze elkaar zien is alles in orde en dit geldt voor elke combinatie. Hahaha klikt raar, maar ik bedoel gewoon ongeacht welke neef of nicht elkaar ziet het zit goed.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat onze kinderen dat hebben, want ik realiseer me dat het niet overal zo is.

Sanneke  – (30 augustus 2011 om 15:43)  

Als kind was er veel contact met ooms, tantes, nichtjes en neefjes, maar in ons volwassen leven niet meer. Nu zien we elkaar alleen op begrafenissen. Helaas. Hoop dat voor jouw kinderen de basis steviger is.

DharSon  – (30 augustus 2011 om 15:48)  

Hoi Sanneke, dat ken ik. Ik heb dat nu idd ook, ik hoop ook dat het deze neven en nichten niet overkomt!

Suske.  – (30 augustus 2011 om 18:33)  

in oktober komen de familieleden van mijn vrouw weer eens samen.
benieuwd wat dat zal geven.

Esther  – (30 augustus 2011 om 21:20)  

wat leuk! mijn vriend heeft ook een onwijs leuke club neven en nichten, altijd gezellig op verjaardagen enzo! Bij ons is dat veel minder zo (wel gezellig maar veel formeler :P), en vind het iedere keer jammer!

Mrs. T.  – (30 augustus 2011 om 21:47)  

Heel fijn dat het zo gaat. Ik heb met de familie (neven en nichten) van mijn vaders kant niet zoveel contact, maar met die van mijn moeder wel!

Gerreke  – (30 augustus 2011 om 21:52)  

Wat een leuke foto zo met z'n allen!!

Chantal  – (31 augustus 2011 om 08:42)  

Ik heb geen contact met neven en nichten e.d. en mis het ook niet hoor, maar als je familiebanden wel goed zijn, is dat prima, voor ieder een keuze

Roelien  – (31 augustus 2011 om 10:48)  

Dat is inderdaad heel fijn en waardevol!

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP