Fifa Fifa Fifa #fifathinkagain

Aha, het gaat over de Fifa, dat mag duidelijk zijn.

Picture this:
Quatar 2022, 42 graden en het WK is vol aan de gang.
De voetballers spelen niet het spel dat ze graag willen spelen, de supporters staan als zandzakken aan de kant, Quatar heeft geen voetbalachtergrond en het Nationaal elftal is niet te vergelijken met het niveau van de WK landen en laten we de corruptie vooral niet vergeten.

Zoonlief wist me de afgelopen tijden uit te leggen dat het een hele foute beslissing is geweest van de FIFA. Vanaf het moment dat voor Quatar werd gekozen, was Sinyo in onmin met de FIFA. Hij was er niet blij mee en iedereen die begon over het WK in 2022 moest het ontgelden. 
Ik vroeg ergens in het begin 'Wat is er dan mis met Quatar??' (In al mijn onschuld)
Hij wist me haarfijn uitteleggen waarom het een hele foute vergissing is van de FIFA. (Zie boven).

Ach, een knul van 15 jaar, dacht ik, die denkt aan andere dingen, FIFA weet heus wel waar ze mee bezig zijn en  zal vast de juiste keus gemaakt hebben. (Ik ben en blijf natuurlijk een voetbalnoob en daarbovenop dacht ik ze weten wel wat ze doen).
Ik, als moeder, aaide hem over zijn bol, gaf hem een klopje op zijn schouder en maande hem rustig aan te doen. Wanneer ik zei dat het nog zo lang duurt voordat het 2022 is, gaf hij als antwoordt 'ja en dan?!'.
Op dit soort momenten hou ik dan maar wijselijk mijn mond, met het gevoel dat de puber overdrijft.

Totdat ik vanochtend mijn email open deed en wat schetst mijn verbazing 'Zoonlief is helemaal niet de enige die erover nadenkt'.

Iemand die ik van vroeger ken is met een vriend van hem een actie begonnen. Jawel, een actie tegen FIFA.

Afgelopen vrijdag is de site Fifathinkagain online gegaan.
De actie spreekt, denk ik, voor zich. Het is om te kijken of Fifa zich zal bedenken.
Er is een Twitter account aangemaakt en natuurlijk een Facebook pagina, dit is allemaal te vinden op de site.


Sanneke  – (9 augustus 2011 om 14:24)  

Sorry, heb helemaal niets met voetbal. Noodgedwongen krijg ik er toch van alles van mee omdat manlief via schotel, decoder, canal plus, weet ik hoe het allemaal heet, voetbal van de hele wereld kan bekijken! Hij zal ook zeker tegenstemmen voor Qatar 2022. Zeg dat maar tegen je zoon!

Chantal  – (10 augustus 2011 om 08:01)  

Zoonlief heeft hier wel degelijk een goed punt, zelfs voor 15 jaar hoor

DharSon  – (10 augustus 2011 om 08:41)  

Nadat ik me er iets meer in verdiept had, kwam ik ook tot de conclusie dat het niet een land is voor een WK voetbal.

Ik heb hem de site laten zien en hij heeft ook al tegen gestemd.

Ik hoop dat het allemaal helpt!

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP