Vloeken!

Vloeken tegen de kinderen!!
Of ik het doe, nope
Of ik het wil doen, hell YESS!!
Ik doe het namelijk wel, in mijn hoofd.
Wat er allemaal door mijn hoofd gaat?! WOW dat is eigenlijk af en toe niet om hardop aan te horen.

Vooral op momenten dat ik al 10x (NIET gelogen) vraag of Sinyo even iets wil doen. Gezucht en gesteun en een ja komt uit die mond, maar het lichaam snapt het niet want dat blijft namelijk gewoon zitten of liggen.

Of het moment dat we tegen Nona zeggen dat nu EINDELIJK eens die borstel moet opruimen, want het ligt er elke-ochtend en waarom snappen we niet. We hebben, ja echt waar, een badkamer in dit huis waar die borstel een mooi plekje heeft, of wat te denken van haar eigen kamer....

Zeker op de momenten wanneer ze weer eens ruzie hebben, het gekibbel, geroep naar papa of mama maakt een mens af en toe horendol en het wordt allemaal erger wanneer de een de ander een dreun geeft en de een de ander dom en een k*tkind noemt.

Ja, dan wil ik graag even vloeken om te zeggen dat ZE NU EENS OP MOETEN HOUDEN, met veel gescheld er tussen door. Ik doe het niet, omdat ik eigenlijk gewoon niet vloek, hardop dan he.

In mijn hoofd zeg ik;

Maken jullie g*dverdomme een geintje.

Fucking hell, is het nu ZO moeilijk om even iets te doen.

Wat zijn jullie af en toe toch een stelletje rot kinderen!

Vervolgens glimlach ik en ga verder met waar ik mee bezig was, of kijk ze aan met een blik waarover niets te raden valt en dat ze gewoon gaan doen wat ik vraag.

Het helpt zo nu en dan om er weer tegen aan te kunnen...

Chantal  – (8 augustus 2011 om 10:05)  

Ik vloek zelden tot nooit, nooit gedaan ook

Mireille  – (8 augustus 2011 om 10:30)  

Feest der herkenning
(nah jah feest)

Roelien  – (8 augustus 2011 om 11:08)  

Ik vloek niet, maar uit me wel tegenover de kinderen, houd steeds minder voor me, want dat werkt niet (hier niet)..

Sanneke  – (8 augustus 2011 om 11:15)  

Als ik een vrouw hoor vloeken vind ik dat vreselijk, maar soms lucht het zo op. Maar ik doe het ook alleen in mijn hoofd hoor.

ChoCho  – (8 augustus 2011 om 11:29)  

Ik moet bekennen dat ik (te) vaak mijn geduld verlies en dat het er dan toch hardop uitkomt ... 9 weken 24/7 is soms gewoon té lang ...

DharSon  – (8 augustus 2011 om 12:01)  

Heerlijk om erachter te komen dat ik niet de enige ben die lekker vloekt in d'r hoofd.

@ChoCho ja he. Maar hebben ze negen weken vakantie.

@Mireille, neee het is inderdaad geen feest.

@Chantal en Sanneke, ik ook niet hardop dan he. In mijn hoofd van alles!

@Roelien, ik hoop nog steeds dat mijn ogen kunnen dwingen maar helaas.
Maar ik tel tot 3 helpt nog wel... soms...

Terrebel  – (8 augustus 2011 om 14:56)  

Dus nu weet je hou jouw ouders zich voelden? Of luisterde jij altijd netjes, hield je je eigen kamer altijd keurig op orde, maakte jij je huiswerk zonder dat iemand jou dat hoefde te vertellen, deed je vrijwillig de afwas...? Sterkte! :-)

DharSon  – (8 augustus 2011 om 15:17)  

@Terrebel, ja hoor dat deed ik........



(niet!!).

Ja, wanneer je zelf vader of moeder wordt dan kom je erachter hoe het is om kinderen te hebben.
Pfffff, best vermoeiend af en toe.

Suske.  – (8 augustus 2011 om 17:10)  

ik heb het vloeken reeds lang opgegeven.
helpt hier toch niet (meer).

Terrebel  – (9 augustus 2011 om 00:37)  

Zelf ben ik graag lui. Je gaan lopen opwinden vind ik gewoon veel te vermoeiend. Nou, dan liggen m'n zoon z'n sokken in een stapel op de grond naast z'n bed...ik heb er geen last van....;-)

Vlijtig Liesje  – (9 augustus 2011 om 07:50)  

Soms moet je je gemoed even luchten! Het valt ook niet altijd mee, dat opvoeden….

DharSon  – (9 augustus 2011 om 09:49)  

Ik ben ook heel graag lui, maar het kan niet altijd. Net als iedereen hebben wij soms ook een de boel de boel laten momenten. Maar soms moet er gewoon even aangepakt worden en ach, zolang ik het niet hardop uitspreek en het een moment opname is dathet helpt.. dan kan ik er mee door komen (denk ik) hahaha..

@Vlijtig Liesje, inderdaad!

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP