Moederschap


Er wordt veel over geschreven, veel over gesproken en er zijn veel discussies over. Het onderwerp zal altijd besproken worden en een punt komt er niet achter.

Het is mooi om moeder te zijn, maar laten we heel eerlijk zijn af en toe is het helemaal niet mooi maar gewoon verschrikkelijk. Dat zijn achter-het-behang-plakken-momenten.
















Hier mijn bevindingen;

Moederschap is al je geld opmaken aan je kinderen.

Moederschap is het woord ‘waarom’ 100x per dag horen en vaak heb je niet eens een antwoordt klaar.

Moederschap is midden in de nacht wakker worden voor een glas water, een knuffel die weg is of gewoon om een knuffel te geven.

Moederschap is elke dag lunch klaarmaken en dan te hore krijgen dat ze het gezonde goed jarenlang hebben geruild met andere kinderen.

Moederschap is zoveel poep afvegen dat je het nooit meer wil zien, maar het met liefde nog een keer doet.


Moederschap is niet meer rustig naar de wc gaan of douchen, totdat ze zelf door hebben dat privacy wel heel lekker is.

Moederschap is broer en zus die ruzie maken over de kleinste dingen. Wie is het eerst bij de auto, wie mag voorin, wie is begonnen, van wie houdt je het meest, ik ben toch liever, zij deed het.., hij deed het…., op dat moment vindt je eigenlijk geen van allen lief.

Moederschap is herhalen, herhalen, herhalen, herhalen.

Moederschap maakt je auto zo vies dat je het niet eens aan je man durft te laten zien.

Moederschap is van cup-B naar cup-A gaan.

Moederschap is meezingen met liedjes die je eigenlijk helemaal niet leuk vind.


Moederschap is weten of ze koorts hebben door alleen maar hun voorhoofd aan te raken.

Moederschap is eindelijk je moeder waarderen.

Moederschap is niet ‘Ik zei het toch..’willen zeggen, terwijl je het eigenlijk wel wil.

Moederschap is als ze heel irritant zijn, het toch wel even zeggen.

Moederschap is eten klaar maken, om het eerst in je gezicht gespuugd te krijgen, later in haar hand, dan komt het met woorden eruit 'Vind het niet lekker'.

Moederschap is erachter komen hoe leuk het was toen ze nog niet konden praten.

Moederschap is in het begin zo overweldigend en je bent zo nodig, totdat je op een dag wakker wordt en ze je niet meer nodig hebben.


Moederschap is leren consequent te zijn.

Moederschap is erachter komen hoe leuk het is als ze praten.
Moederschap is met verschillende karakters om kunnen gaan.

Moederschap is ook niet met verschillende karakters om kunnen gaan en hopen dat alles wel overwaait.

Moederschap is niet rustig kunnen slapen als niet iedereen thuis is.

Moederschap is precies weten wie de trap af dendert.

Moederschap is gesprekken voeren waarvan je nooit gedacht had het te doen.

Moederschap is op het moment dat je helemaal gek van ze wordt, ze iets doen waardoor je stiekem moet lachten en erachter komt dat ze eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, maar je eigenlijk nog serieus moet zijn, want ze maken je immers helemaal gek, je wilt wat aardigs zeggen en op dat moment geeft de een de ander een schop, een duw of maakt een sneer. Je zucht en wilt het liefst wegkruipen in die ene seconde.

Moederschap is ’s avonds even in hun kamer kijken, de troep negeren en naar die hoofdjes kijken die boven het dekbed uitkomen en diep zuchten om er achter te komen dat echt heel lief zijn als ze slapen.

Sylvia  – (22 juni 2011 om 10:26)  

Thank God heb ik er maar eentje ;)

En alles klopt wel zo'n beetje, behalve van die auto en de cupmaat ;)

sillie  – (22 juni 2011 om 10:42)  

moederschp=hoe leuk het is als ze kunnen praten=ook hoe lastig dat soms is ;-) in de puberteit hihihihi

Aritha Vermeulen  – (22 juni 2011 om 11:10)  

Moederschap is een vak apart! Je hebt een blog naar mijn hart geschreven. Ik zou ze voor geen goud willen missen èn als je d'r eentje moet missen weet je pas wat het betekent moeder te zijn. xxx

Anoniem –   – (22 juni 2011 om 11:45)  

En soms vraag ik mij dan af of ik wel moeder wil worden. Grote vraagstukken des levens.

ChoCho  – (22 juni 2011 om 13:48)  

zo bijzonder dat wonder ;-)

klaproos  – (22 juni 2011 om 17:03)  

klinkt allemaal erg goed,
ik ben geen moeder, dus ehhhhh ik weet het niet:-)

Zara  – (22 juni 2011 om 17:59)  

En er was niemand die mij van te voren op mijn schouder tikte om dit te vertellen...
Nu ze ouder worden vind ik het 'makkelijker' dan toen ze klein waren, maar zorgen blijf je altijd doen. Is niet erg maar wel waar...

Chantal  – (23 juni 2011 om 09:31)  

Zolang er een balans is, is het goed.

DharSon  – (23 juni 2011 om 14:59)  

@Zuster_klivia, hihihi erg he die auto en ik vind het jammer van die cupmaat.
@Sillie, inderdaad!
@Aritha, ja he dan komen we erachter, moeder zijn het houdt nooit op.
@Zilly, inderdaad we hebben het er graag voor over.
@@sakuraimogenyakarin, laat je niet ontmoedigen, want zodra ze er zijn is het het mooiste wat er is, het is een relativerend logje. :)
@ChoCho, inderdaad.
@Klaproos, ja he hahahaha
@Zara, misschien maar goed ook dat niemand ons dit heeft verteld......
@Chantal, klopt!

Robin  – (23 juni 2011 om 16:27)  

Ooooh! En ik had al zo weinig zin in kinderen!
Maar goed. Ik ben nog 23. Heb de tijd. En ik ben een man.

Sannah  – (23 juni 2011 om 16:51)  

Uhm: ja.
Op bijna alles en uiteindelijk toch vooral op die laatste.

DharSon  – (23 juni 2011 om 21:33)  

@Sannah, ja he..
@Robin, hahaha inderdaad je hebt de tijd en bent jong.
O en een man....

Running Rapunzel  – (25 juni 2011 om 21:05)  

Hear hear. En dat van die cup he....hera hear.....

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP