De moederwekker

Ik ben iemand die altijd goed heeft kunnen slapen.
Met goed bedoel ik ook echt goed.
Toen ik nog thuis woonde hoorde ik de wekker NOOIT. Dat ding ging af en mijn zus kwam altijd naar boven gestampt of schreeuwde beneden aan de trap (ik sliep op zolder) 'DAT DE WEKKER AFGAAT'. Jullie snappen ik ben een goede slaper, altijd.

Althans totdat HET gebeurde.

Ja HET.

Met HET bedoel ik de zwangerschap.

Slapen lukte niet meer goed. Om in slaap te komen ging ik schaapjes tellen of staarde wezeloos naar het plafond. Een fenomeen wat ik absoluut niet kende, hoe raar is dat. De moederwekker is samen met het vruchtje gecreeerd.

Dan is de zwangerschap voorbij en is de frummel geboren. Ik kreeg het slapen weer onder de knie maar heel anders. Elk geluid dat de frummel maakte hoorde ik, mijn oren was gespitst en mijn blik op de frummel. Ja, ook midden in de nacht. Ik werd dan niet slaperig wakker, nee BAM in 1x klaarwakker. Aha, de moederwekker is ook geboren.

Ze worden iets ouder. Het slapen gaat weer helemaal goed, het wakker worden is ondertussen ook geen probleem want kinderen worden (helaas) vroeg wakker. Sinyo kwam altijd stilletjes naast me en vroeg of hij naast me mocht spelen. 'Is goed' zei ik 'maar zachtjes'. Dat deed hij, hij speelde al fluisterend oorlogje, met de boem en de knal erbij. Ik kan jullie vertellen dat het niet uitmaakt of hij oorlogje hard of zacht speelt, je wordt zowiezo wakker. Volgens mij weer die moederwekker die ook automatische aan gaat als ze ziek zijn. Ik werd wakker bij een kuchje en een een niesje.

Daarna gaat het snel en volgt de moederwekker de perikelen van de kinderen op. Het gaat uit zodra de kinderen slapen, het gaat af als de kinderen wakker zijn. 

De kinderen zijn nu nog groter en nu gaat die moederwekker helemaal niet meer af. Heel af en toe gaat die af, het hoeft namelijk niet meer zo, ze kunnen veel zelf.

Ik kan weer slapen net als vroeger, met als enige verschil dat nu Sinyo beneden aan de trap staat te schreeuwen dat de wekker gaat. Jawel, want die moederwekker.... die heeft vrij!

Mrs. T.  – (7 juni 2011 om 18:54)  

Oh wat heerlijk zeg, zo goed te kunnen slapen. Heb je niet wat over? Ik kan het goed gebruiken.

Layla  – (7 juni 2011 om 21:14)  

ik verlang ook weer naar het goed slapen... mijn moeder wekker is nog steeds actief en dat zal voorlopig nog wel zo zijn...

ChoCho  – (8 juni 2011 om 09:46)  

hahaha- leuk geschreven ! - en blij dat je weer goed kan slapen :-)

ChoCho  – (9 juni 2011 om 09:37)  

nog even zeggen dat het onderwerp zo herkenbaar was dat het ter sprake kwam in ons gesprek over wel/niet een derde kindje - we zijn er nog niet uit, maar zo een blogje kan toch wat losmaken he ;-)

DharSon  – (9 juni 2011 om 11:33)  

Hahaha ChoCho wat grappig inderdaad, dat had ik niet verwacht.

Toaske, als ik het kon geven dan zou ik het wel doen..

Layla, raar he eigenlijk is dat he. Ik was aan de ene kant wel vermoeid maar lang niet zo erg als dat ik het nu kan zijn.

Claudia Leertouwer  – (14 juni 2011 om 12:55)  

Zelfs als de meiden terugkomen van stappen moeten ze me wakker maken...maar ben toch echt hun moeder!

DharSon  – (14 juni 2011 om 15:14)  

@Claudia, hahaha. Ik vermoed dat ik de eerste paar keren de slaap niet kan vatten, maar dat het daarna wel heel makkelijk lukt!
Ik weet ht niet zeker maar ik zie wel.

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP