Heeft het eten voetjes?

Zondagochtend de telefoon gaat, man neemt op.

‘Ja, dat is goed’ hoor ik hem zeggen. ‘Ook eten?’ vraagt hij nog even voor de duidelijkheid terwijl hij ondertussen mij aankijkt. Ik knik om aan te geven dat het allemaal wel gaat lukken.

Wat er precies gaat lukken, weet ik nog niet en ben ik mijn gedachten de vriezer aan het nalopen. De visite heeft namelijk 2 vegetariërs, op zich geen probleem, maar aangezien we net een barbecue achter de rug hebben is het groenten helemaal op. Ik vlij me nog dieper in de hangmat en ga half half nadenken over eten, maar het is allemaal nog net te ver weg.

‘Ping’ doet mijn telefoon en ik lees dat ze zelf vegetarische hapjes meenemen. ‘Ah’ dat is makkelijker en ga weer relax liggen. Heel even maar hoor, want we gaan namelijk met een man of 7 skaten. Nee, ik niet, ik kan het niet en wil het ook niet. Ik ben niet iemand de goed is op wielen onder haar voeten.

Na een half uur gaat de bel en staat nichtje voor de deur. Nona en Man hebben al de skates aan en Sinyo en ik staan klaar om te fietsen. We halen nog 3 andere op en gaan op weg, eten en drinken veilig in de tas. Daarna gaan we op weg en boy wat is het warm! We gaan best een eind en zijn anderhalf uur bezig. Ondertussen zijn we even gestopt even de voetjes in het water en wat eten en drinken. Daarna gaan we verder en willen we toch wel met een iets kortere route naar huis.

We lopen via achter altijd het huis in en zodra we binnen zijn gaat de bel en staat schoonzus met haar 3 kids  voor de deur. Het is al half vijf en het eten moet nog toch al vaart maken, we hebben zelf namelijk ook al aardig trek.
Ik open de koelkast deur en fluister heel zachtjes 'Eten hebben jullie voetjes?'
Helaas er gebeurd niets. Dan loopt neef de keuken in en sluit ik maar snel de deur.

We gaan even buiten zin en kwebbelen en keuvelen. Ik loop ondertussen naar de keuken om vlees te rijgen en groenten (wat nog verdwaald in de koelkast lag) te snijden. Daarna loop ik weer naar buiten en stort neer op de hangmat.

Ik kijk mijn nichtje aan en vraag aan haar: "Heeft eten voeten?"
Ze kijkt me verdwaasd aan, haar moeder schiet in de lach en zegt tegen haar dochter "Jij moet het eten klaar maken". Gniffelend sta ik op en vermaan haar om te blijven zitten, want natuurlijk hoeft het niet. Man en ik hebben al een plan bedacht.
We mikken 2 bakplaten op de tafel in de tuin en gaan op die manier het eten klaar maken en lekker eten. We hebben stokbrood met kruidenboter, een handvol patat (meer wilde de vriezer niet geven), vlees, groenten, snel gepofte aardappels in de magnetron en nog wat crackers. Hahaha ja een typische maaltijd, maar wel lekker.

Daarna met z'n allen opgeruimd en verder praten. Ha, daar ging de bel weer, de volgende 4 kwamen binnen. We hadden namelijk afgesproken om die avond gezellig te kaarten, 21en met allemaal kleingeld. De jongens waren aan het voetballen en later op de xbox, 2 meiden gingen eerst op de xbox (LIPS) en de rest ging kaarten. We gingen met 11 mensen kaarten dus het was een kippenhok!!! Dat kwam omdat er in het hele huis maar 4 mannen waren en 8 vrouwen... Dat is dan met recht een kippenhok.

Het was druk maar heel erg gezellig, maar met 11 personen 21en spelen is net even teveel...

Trudy  – (25 april 2011 om 22:26)  

Klinkt allemaal lekker relaxed en vooral heel spontaan! Gezellig hoor... en dat maal, prima toch, hoe creatief kan je zijn....

sillie  – (26 april 2011 om 08:29)  

:-) ach het gaat erom dat het gezellig was toch?? t is de toon die de muziek maakt ;-) en dan smaakt alles goed !

ChoCho  – (26 april 2011 om 09:19)  

Die gekke dagen zijn uiteindelijk net de leukste !

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP