Waarom ik? Waarom ik?!

Heb je ook wel eens van die dagen dat je denkt 'Waarom ik, waarom ik!!'
Hihihi ok ik ken overigens een mop waar ik dan vaak aan moet denken, ja die ga ik dus even vertellen.



Bij het Ministerie lopen allemaal werkelozen rond. Een heleboel verschillende mensen met verschillende opleidingen, verschillende achtergronden en verschillende redenen.
'Wij willen een baan', wij willen een baan' roepen ze de hele tijd.
Een man die langsloopt kijkt op en denkt even na.
Dan besluit hij om 1 iemand een baan te geven.
Hij kijkt rond, ziet iemand staan waarvan hij denkt 'Dat is iemand die het graag wil en in mijn bedrijf wil hebben'. Hij loopt naar diegene toe en zegt vol trots en blijdschap 'Ik heb een baan voor jou!'
Diegene kijkt hem aan het roept: 'Waarom ik!! Waarom ik!!!' Zoveel mensen lopen hier rond!! Waarom ik!!!'




Ok, misschien een flauw mopje, maar toch voel ik me af en toe zo.
Zoveel mensen op de wereld en toch gaat het vaak zo fout bij mij (en ik vermoed dat ik niet de enige ben).
Goed, waarom kwam ik op dat mopje?
Nou, afgelopen dinsdag moest ik naar een cursus, geen probleem natuurlijk want dat gebeurd vaker.
Maar het was 50 kilometer van mijn woonplaats af en een van de drukste snelwegen moest ik gaan bedwingen.
Aangezien ik al jaren woon en werk in dezelfde plaats, is het voor mij echt afzien.

Negen uur moest ik daar zijn.
Tussen half 8 en kwart voor 8 ging ik weg. Ik heb mooi de tijd dacht ik zo..... Fout dus!
Om  half negen was ik welgeteld 15 kilometer verder!!!!

Ik snap dus echt niet wat de drive van al die mensen is om het el-ke-dag te doen.
Uit eindelijk rijdt het door en ik kwam in de buurt van de plaats waar ik moest zijn.
Ik had mijn telefoon in de start positie geplaatst om het snel aan te doen voor navigatie.

Sta ik daar, als een mier in een mierenhoop, met auto's voor me, auto's achter me, auto's links en auto's rechts, begint Miepje te praten. 'Ga hier rechts'. Ik kijk rechts en zie inderdaad een afslag, maar er staan nog 2 rijen auto's naast me. Terwijl ik nadenk zegt ze 'Ga rechts en blijf links'. Waarom kunnen die Miepjes niet gewoon praten!!!! Altijd zo cryptisch!!! Moet ik nu links of toch rechts... of is het de bedoeling dat ik blijf waar ik ben. Snel handelen hoeft niet want ik zit toch vast, maar een raar gevoel in mijn buik heeft een zaadje geplant en begint te groeien....

De auto's voor me beginnen te rijden en ik vraag me nog steeds af wat ik moet doen.
'Pling' dan snap ik het, ik stond op de afslag die heb ik genomen en nu moet ik hier blijven.... Pfffffff ik ben eruit.
Dan komt het volgende probleem, op de routebeschrijving van het bedrijf staat dat ik bij afslag 5 eraf moet nu zegt Miepje weer heel wat anders. Is toch om GEK van te worden.

Om een lang verhaal kort te maken, na nog een keer verdwaald te zijn kwam ik een half uur te laat binnen lopen. Gelukkig waren ze bezig met de introductie van iedereen, maar boy o boy wat voelde ik me opgelaten.
Dan d'rbij (en dit vertel ik maar niet aan mijn baas...) maar ik had de verkeerde cursus geboekt *slik*. De cursus is geen verkwisting en had wel wat raakvlakken met mijn baan, maar niet alles. Overigens ben ik wel andere dingen te weten gekomen, dat is natuurlijk nooit verkeerd misschien is het daardoor dubbel minder voor mijn baas want, ik weet nu weer wat meer...

Ja, dan denk ik wel eens 'Waarom ik!!!'

Mireille  – (21 april 2011 om 22:55)  

Hahaaa je 21ste volger…
mijn lievelingsgetal!
(wat raar eigenlijk dat ik op mijn
40ste nog een lievelingsgetal
heb zit ik me te bedenken.
Komt me ineens heel kinderachtig over :))

ChoCho  – (22 april 2011 om 10:46)  

haha, je bent er toch maar mooi geraakt ! ;-)
Ik heb een gelijkaardig verhaal, alleen heb ik de plaats van bestemming nooit gevonden - dat Miepje van mij is gék ;-)

Running Rapunzel  – (24 april 2011 om 10:50)  

Oei, zo gaat er wel heel erg veel mis in 1 ochtend! Ik zou ook gek worden, elke dag in de file, vreselijk. MAar je schijnt eraan te wennen. Hmmm, geef mijn portie maar aan fikkie.

Maar de verkeerde cursus? Woe-ha, wat zul je je opgelaten hebben gevoeld!

Terrebel  – (24 april 2011 om 15:40)  

Hoe deden mensen dat vroeger zonder navigatie-apparaat? Simpel: die vertrouwden op de aanwijzingen van het bedrijf, de borden en het eigen instinct. Maar het valt nog mee, toch? Als dit het ergste is dat je jan overkomen...;-)

Evelyn  – (25 april 2011 om 02:05)  

Ghehehe, op zich al een behoorlijk maandag-morgen-achtig verhaal, maar de uitsmijter vond ik toch wel de verkeerd geboekte cursus! Ge-wel-dig! Maar: gelukkig toch wel wat raakvlakken met je werk, hiep hoi! :-)

DharSon  – (25 april 2011 om 22:19)  

Ja ik ben er gelukkig wel gekomen... gelukkig wel.. en dan nog een verkeerde cursus...pffff

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP