Anoniem Ja/Nee

anoniem, zakelijk, vrouw

Al een tijdje 'spookt' er iets in mijn hoofd..
Zal ik alles aan elkaar linken, zal ik uit de anonimiteit treden?
Dan bedoel ik mijn hyves hier, euh ja die heb ik maar doe ik eigenlijk niets mee. Zal ik het maar gewoon verwijderen, heb er overigens al een keer naar gezocht maar kon niet vinden hoe.
Maar goed daar heb ik het niet over (maar mocht je het weten graag. O nee dat kan helemaal niet, want moet zo af en toe dochter in de gaten houden :) ).

Dochter heeft Twitter, ik heb toen een apart Twitter account aangemaakt. Is dat overdreven?
Facebook heb ik nu ook (ik snap het nog niet, maar dat is een tweede), omdat familie vroeg of ik het heb en het is zo leuk blablabla. Nu heb ik het aangemaakt, maar onder mijn Blognaam. Zal ik maar gewoon toevoegen?

Mijn foto's zijn allemaal zo gemaakt dat je niemand echt kan herkennen. Als ik alles aan elkaar ga linken dan gaat alles open.
Bij de 1 zie ik dat de blog openbaar is, maar FB en Twitter niet.
Bij de ander is alles openbaar.
Bij de ander wel Twitter en niet FB.

Ik ben nog aan het nadenken, maar hoe staan jullie daarin??

(Update: Verrek zeg, ik zie dat zoonlief ook FB heeft... Waarom weet ik dat niet???? :)- )

Sylvia  – (29 april 2011 om 16:32)  

Tsja... ik kan je niet helpen met je keuze.

Ik kies ervoor anoniem te blijven. Ik schrijf nogal eens over Vlam of andere familieleden en ik wil ook hun anonimiteit behouden. Kan het niet maken om voor hen die belsissing te maken vind ik.

DharSon  – (29 april 2011 om 16:37)  

Wat ben je snel :)
Ja, dat is ook waar. Daar heb ik nog niet eens bij stil gestaan. Zie je toch maar goed dat ik het heb geschreven en jij reageerd. :)
Dank je

Anoniem –   – (29 april 2011 om 17:58)  

Op mijn blog ben ik anoniem, ware het niet dat er een foto van mij op staat en het gelinkt is aan mijn facebook. En op mijn facebook ben ik totaal niet anoniem, op mijn twitter wel...
Het is een gedoe hoor om dat allemaal te bepalen. Mijn instellingen bij facebook zijn zeer strikt, bij Twitter dan weer helemaal niet. Op mijn blog gebruik ik nooit namen etc.
Je moet al een keer verder gaan klikken om mij als persoon te herkennen. Toch vind ik het niet zo erg als mensen weten wie er daar blogt of wie daar op facebook zit, omdat ik ook geen persoonlijke dingen op het web gooi. Ik vertel wel dingen die in mijn hoofd zitten, maar echte situaties tot in de details of verslagen van het een of het ander zal je niet zo snel vinden.
Ook op mijn facebook let ik daarvoor op al is het wel heel makkelijk om als je kwaad of gefrusteerd bent snel wat op facebook te gooien...

Mrs. T.  – (29 april 2011 om 20:44)  

Ik dacht ook altijd anoniem te bloggen, maar dat was duidelijk schijn. Ben blij dat ik nu weer ondergedoken ben. Voor zo lang het duurt natuurlijk, kan ik me weer anoniem wanen.

Maaike  – (29 april 2011 om 22:23)  

Ik heb mijn blog en twitter openbaar. Ik heb geen zin me te verstoppen. Ik denk na over wat ik zeg en in het echte leven zeg ik ook wel eens domme dingen, of maar ik een foutje.
Met name twitter brengt mij ook veel goeds, dat zou ik dan mislopen...

Simones Kitchen  – (30 april 2011 om 23:34)  

Bij mij is het allemaal openbaar. Dat is in eerste instantie zo omdat ik wil dat mensen me kunnen vinden. Ik vind het niet erg maar let daarentegen wel op wat ik openbaar maak. Al te persoonlijk zal het dus niet zo snel worden. Overigens is het feit of je wel if niet anoniem blijft ook maar een beetje schone schijn. Iemand die een beetje handig is heeft zo uitgevonden wie je bent aan de hand van je ip adres. Privacy op het internet is een illusie vrees ik!

Claudia Leertouwer  – (1 mei 2011 om 18:04)  

Gelukkig (nog) geen nadelen mogen ondervinden van mijn digitale leven op blogger, hyves, facebook en twitter!

Layla  – (1 mei 2011 om 20:13)  

bij mij ismijn website openbaar, maar twitter en persoonlijkefacebook is prive, mijn andere 2 facebooks zijn openbaar

ChoCho  – (2 mei 2011 om 09:25)  

Dat blijft een moeilijke he - facebook is bij mij vrij privé (bijna enkel familie) - en ja, die blog he - ik heb nog steeds niets durven schrijven omdat ik bang ben dat ik mijn mond voorbij praat - ik kan in eerste instantie nogal heftig reageren ...

DharSon  – (3 mei 2011 om 08:02)  

@ iedereen, bedankt dat jullie dit wilden delen met me. Ik denk dat ik er al achter ben.
Aangezien ik geen namen gebruik en ook niet al te diep op alles over ga, denk ik, (zie je weet het zelfs nog niet zeker.. hahaha) dat ik zo zoetjes aan openbaar ga.

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP