Taken

Allebei de kinderen hebben hier in dit huis een taak. Niet veel hoor, maar denk je dat ze het doen? Welnee, ze hebben het altijd zo druk met alles (en niets). Onze zoon is nog niet naar school en af en toe alleen, het enige wat uit zijn handen komt is de vaatwasser doen en verder niets!

Ja pas als we het specifiek vragen, maar anders niet hoor. Denk overigens niet dat wanneer we het vragen, ze meteen opstaan om het te doen.
Nee, dat zit er ook niet in.
Het is altijd eerst zuchten (ja, ja),
Vervolgens zeggen (niet vragen) of het later mag,
Soms boos worden en ruzie maken met mij of hun vader.
Dat boos worden  heeft natuurlijk helemaal geen zin, want het einde van het liedje is dat ze het toch doen.

Ik vraag me toch  af en toe af of ze kippig zijn of gewoon geen zin hebben, ze zien toch dat er een doekje over de tafel moet, dat er geveegd moet worden?
Veel vragen we toch niet?
Of toch wel?

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP