Het buine kleurtje

We zijn eruit 2 weken vakantie is toch wel een beetje kort.... Volgend jaar gaan of althans willen we 3 weken op vakantie. Maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen.

Dit jaar gingen we voor het eerst naar Spanje met z'n allen en dan ook nog eens Costa Brava. Een land en streek waarvan we eerst zoiets hadden 'Pfff het is zo'n standaard vakantie gebied, we zien daar alleen maar Nederlanders, het is er vast niet zo leuk en ga zo maar door.'

Nou we snappen nu waarom zoveel mensen daar naartoe gaan en zelfs emigreren. De foto's zeggen genoeg.
De zee is heerlijk, de kinderen kwamen er overigens weer achter dat de zee echt zout is... Door de rotsformaties kan je aarig ver de zee in en daardoor kan heerlijk gesnorkeld worden. Een aktiviteit die je bijna iedereen ziet doen. Voor man is het ook ideaal, want hij is niet iemand die echt stil kan zitten op het strand.

Voor de rest hebben daar heerlijk gewandeld, zowel in de natuur als in de shopjes (er was uitverkoop..). We zijn naar Barcelona geweest, een keer met de trein en de tweede keer hebben we de auto gepakt. De auto in de parkeergarage is even duur of goedkoper dan met de trein. De Ramblas hebben we bewandeld zoals touristen betaamd, we zijn de zijstraten ingedoken, een kerk die we tegen kwamen in gegaan, Starbucks om even af te koelen, we hebben gezocht naar het schip van Columbus maar hebben het niet gevonden alleen een heel groot shoppingcentre en nog veel meer. We hebben getoerd in het gebied van de camping, ach het was gewoon heerlijk.
Zon, zee, strand, snorkelen, shoppen, cultuur snuiven, wandelen, toeren!

Binnen 3 dagen waren we allemaal poepiebruin, aangezien het 30-35 graden was.

Na een tijd zit het er op en toen moesten we weer terug... Helaas!  Ik zou ons huis willen oppakken en in de Costa Brava willen neer kwakken. Wat een heerlijk gebied is het daar, maar euh dan willen we wel aan de zee...

Op de terugweg, we namen de tolwegen want dat gaat toch een stuk sneller, begon het al te regenen. Ik kan jullie vertellen dat de Franse snelwegen, ondanks dat je er voor moet betalen, niet, ik herhaal NIET goed zijn als het regent. Het water bleef liggen, de spetters vlogen in het rond, het was af en toe of ik blind reed. Want jawel, dat was net het moment dat we geswitched hadden. Het is in Nederland al niet mijn favoriet om in het donker, bij weinig licht en regen te rijden, laat staan in Frankrijk! Veel Fransen reden met mistlamp aan en ik kan jullie vertellen dat dat geen overbodige luxe is.
Overigens Parijs, Lichtstad..?? Niet op de snelweg, gelukkig heeft Miepje goed de weg verteld, anders waren we vast en zeker een stuk later thuis. Mmmm we hadden natuurlijk rechtsaf kunnen gaan en met heel veel omwegen kunnen eindigen in Italie ofzo.... *Oke, wakker worden!!*

Het was weer een beleving en we kunnen weer een stad afstrepen van ons lijstje. Dat bruine kleurtje is er nog steeds, maar ik vraag me af hoe lang....

Sylvia  – (22 juli 2011 om 09:25)  

Bijna de hele Spaanse kust is geweldig, vind ik. Er is zoveel te zien en te beleven. Het eten is super, de mensen aardig. Ja, ik houd wel van Spanje.

En wbt jullie kleurtje: het schijnt volgende week beter te worden qua weer.

Sanneke  – (22 juli 2011 om 09:51)  

Grappig, op het moment dat je bij mij een reactie achterliet was ik bij jou aan het kijken naar die geweldige foto's van Spanje.
Met weemoed denk ik aan de vele jaren dat we er een huis huurden van Engelse mensen.

Layla  – (22 juli 2011 om 13:52)  

als je onder bent om o pvakantie te gaan da ga je graag rijden maar als je dan weer terug moet gaan dan baal je enorm... zo gaat dat met vakantie...

maar even er tussen uit doet een mens goed

Mrs. T.  – (22 juli 2011 om 14:48)  

Ik ben er nog nooit geweest. Maar ik weet wel dat het niet mijn soort vakantie is: strandvakanties. Ben wel jaloers op jullie bezoek aan Barcelona!

ChoCho  – (22 juli 2011 om 19:27)  

zaaaaaaaaaaaaalig, daar kan je nog lang van nagenieten ! :-)

Chantal  – (23 juli 2011 om 07:47)  

Wij zouden in mei Costa Brava doen, maar moesten annuleren, nu denken we aan Costa Del Sol, mede omdat we pas laat gaan en het weer dan beter is in Zuid Spanje dan in het Noorden

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP