De stekker eruit!

Het is weer zover.
ZE hebben vakantie.
Nou ja vakantie, ze hebben 4 dagen vrij!
Hiep, hiep, hoera!
Nou ja hoera..?!?!

Hoe ouder ze worden, hoe moeilijker het is om ze tevreden te stellen.
Tenminste, ze willen het liefst uitslapen, voor de buis hangen, XBOXEN, op de pc, euh gewoon hangen en dan hebben we ook nog hangen met de Ipod.
Blehhh!
O, vergeet ik gewoon dat Nona ook buiten hangt, met haar vriendinnetjes...


DharSon: Zullen we naar het zwembad gaan? (Het wordt nl. mooi weer).
N & S: Nee, geen zin.
DharSon: We kunnen ook naar het strand.
N & S: Nee, teveel zand. (Echt??? Ok toegegeven Sinyo vindt zand op het badlaken helemaal niets).
DharSon: Gaan jullie nog naar de kermis?
N &  S: Nee, wat iedereen zegt dat het niet leuk is.
DharSon: Gaan jullie uberhaubt even naar buiten ofzo?
N & S: Hoezo dan..

Zien jullie mijn rollende ogen al voor me.

Dus ik heb wat bedacht............
Zeg en denk ik heel voorzichtig.

Dat de stekker eruit gaat de aankomende dagen.
De stekker uit de tv, pc, ipod, xbox, wii en al die andere dingen.

Back to basics.
  • Ik moet dit natuurlijk voorzichtig aan ze vertellen en er voor zorgen dat er geen chagerijnige kinderen ontstaan of dat we niet in een ellenlange discussie verzeilen.

  • Daarom heb ik bedacht dat ze per dag even op de pc mogen (half uur ofzo) of op hun ipod mogen. Dus niet en\ en. Ik moet natuurlijk wel een beetje flexibel zijn.

  • Aangezien het met kinderen altijd 'Monkey see, monkey do' is.... Gelden deze regels ook voor mij! Dat wordt toch moeilijk, maar voor mij iets minder, de verslaving heeft bij mij nog niet echt doorgezet.

  • Natuurlijk gaan we vast wel een keer tv kijken, maar dan gericht en niet hangen en zappen. Het wordt dan een film die we nog niet hebben gezien.
Wat denken jullie?
Zullen ze het leuk vinden?
Ik denk het wel??
Hahahaha NOT!!
Maar ach dan weten ze weer hoe het is wanneer ze die dingen 2 weken moeten missen in Spanje.

Sjaantje  – (2 juni 2011 om 09:14)  

Hihihi succes, en waarschijnlijk missen ze uiteindelijk niks ;-)

Anoniem –   – (2 juni 2011 om 10:30)  

het al mij benieuwen. Meestal is het zo dat als het er niet is, ze dat ook makkelijk accepteren. Maar ja... nu is het er wel alleen doet 't het niet... ;-).

Mrs. T.  – (2 juni 2011 om 13:12)  

Succes hoor. en lekker naar buiten of gezelschapspelletjes spelen!

Sylvia  – (2 juni 2011 om 17:47)  

Ik denk dat ze zich prima vermaken met dingen die geen stekkers hebben.

Komt goed in Huize Dharson.

ChoCho  – (4 juni 2011 om 11:14)  

ok, weet je wat ik spontaan dacht ?
" WO III ten huize Dharson "
Succes xxx

Layla  – (4 juni 2011 om 22:43)  

met grote kinderen is het moeilijk om leuke dingen te gaan doen..

hier vermaken onze zich wel gelukkig

Sannah  – (4 juni 2011 om 23:26)  

En jij? Doe jij dan mee ?

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP