en toen was daar......

Gistermiddag waren we druk bezig met huis opruimen, schoonmaken en al dat huishoudelijk gedoe. Ons huis was namelijk nog erger dan Jan Steen doordat we het zo druk hadden gehad de afgelopen week.
Aangezien de vakantie steeds dichterbij komt en we natuurlijk gewoon in een net huis willen zitten, was het tijd.
Tijd op in het huis te steken.

Iedereen is druk bezig, ik beneden, Sinyo in zijn kamer, Nona in haar kamer en Man is op zolder bezig.
Opeens hoor ik hem roepen 'DharSon kom is naar zolder!'
'Sinyo jij ook'
'Nona kom ook'

'Wat is er, wat is er' vragen we alle 3.
'Kom nou maar' antwoordt hij terug.

Sinyo loopt naar boven en vraagt ondertussen 'is er een muis op zolder' .
Ik 'Ik hoop het niet, want daar slapen we' 'Wat is er nouoouou'
Man 'Kom nou maar snel!!'

Nona 'Is er een grote spin' en blijft vertwijfelend bij de trap staan.
(Nee hoor, verder zijn wij geen doemdenkers)

Sinyo en ik zijn al op zolder en Man zegt 'Kijk maar rond'
We kijken en zien niets en ja ik heb mijn lenzen in en Sinyo zijn bril op z'n neus.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje angstig was, want ik zag in mijn hoofd al een muis angstig in een hoekje zitten of nog erger een grote vogelspin op mijn hoofd jumpen.

Sinyo en ik kijken van links naar rechts en dan zien we wat man wilde laten zien..




Waar het beestje vandaan komt weten we niet. Hij of zij is wel tam, want loopt vrolijk op je rug, arm of hand. 

Nona hoorde dat het om een parkiet ging en durfde toen ook naar boven. Aangezien ze ineens zo ongeduldig was ging het even mis en lag ze weer bijna beneden aan de trap...


We zijn dus naarstig op zoek naar een kooi voor het beestje.



Sylvia  – (27 juni 2011 om 10:37)  

O, wat leuk! Wij hebben er ook eentje: een tamme parkiet. Iep heet ie. We zijn dol op hem, hij is zo schattig.

Hij kan overigens ook praten. "Kusje!" gilt ie regelmatig door de hut :)

Sylvia  – (27 juni 2011 om 10:38)  

PS: het is een zij trouwens, ze heeft nl een bruine neusdop.

DharSon  – (27 juni 2011 om 10:51)  

O dank je wel!! Hahaha dat wist ik helemaal niet! Weer wat geleerd en kunnen we een goede naam kiezen voor haar!

Sjaantje  – (27 juni 2011 om 12:28)  

Hmm dan had ik toch liever een muis of een spin gehad ;-)

DharSon  – (27 juni 2011 om 20:17)  

@Aritha, ja he en het was nog best hoog.
@HuizeSteen, ieuw, jaaa meen je dat! Hihihi ikke niet.... :)
@Toaske, je he, ik vind het ook heel apart en bijzonder.

ChoCho  – (28 juni 2011 om 09:17)  

Wat een leuk bezoek ! :-)

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP