Je blogger blog mobiel maken

Ik ben even gaan zoeken naar de mogelijkheid om mijn blog ook mobiel goed te krijgen.
Wanneer ikzelf namelijk naar mijn blog ga via mijn mobiel dan is het zo ontzettend traag en niet zo handig.

Gelukkig heeft Blogger.com die mogelijkheid.
Ik had hier en daar wat gevonden, maar het klopte niet helemaal. (Of ik heb het niet kunnen vinden).

Hierbij dus een uitleg voor het geval jullie het misschien ook willen doen.

Ga naar http://draft.blogger.com/home .
Log in, of misschien ben je al ingelogd.

Je ziet dan onderstaand scherm verschijnen:
















Klik op Dashboard.
Indien je meerdere blogs hebt: Let goed op dat je de juiste blog pakt.

Vervolgens zie je het volgende scherm:













Klik beneden op 'Instellingen'.
Dan zie je het volgende:













Klik op 'Instellingen opslaan' en je blog is mobiel!

Is snel gebeurd toch en niet moeilijk.
Blogger heeft 1 standaard layout, maar het is gelukkig een goede layout.
Tenminste dat is mijn mening.

Anoniem –   – (19 mei 2011 om 14:07)  

Ik heb die mogelijkheid ook, maar vind je het handig? Wat doe je er dan mee/op?

DharSon  – (19 mei 2011 om 14:32)  

Ik doe er verder eigenlijk niets mee, het is meer dat het sneller laad via een mobieltje.
Maar wanneer ik (of iemand anders) naar mijn site gaat via zijn of haar mobiel dan wordt de site sneller geladen omdat het zonder overtollige ballast gebeurd.

ChoCho  – (19 mei 2011 om 16:28)  

heel duidelijk - nu moet ik me alleen nog zo een mobieltje aanschaffen - of toch maar niet ??

Running Rapunzel  – (19 mei 2011 om 20:37)  

Ah! Die ga ik vanavond proberen, dank je wel!

Wordpress had standaard een handige app voor je mobiel (iPhone, in mijn geval), maar wordpress niet.

Wacht....ik ga niet wachten....ik ga het NU doen!

Thanx dear!

Running Rapunzel  – (19 mei 2011 om 20:38)  

En sorry voor alle hoofdletters, ik werd enthousiast...

Running Rapunzel  – (19 mei 2011 om 20:49)  

En nu is het gelukt en sorry voor de spam. En ik heb alle uitroeptekens tegen weten te houden, knap he ;-)

DharSon  – (20 mei 2011 om 13:36)  

@ RunningRapunzel, Hahaha maar ik heb gezien dat het is gelukt! :)
@Choco, ik moet eerlijk zeggen dat ik wel veel doen met zo'n smartfoon, maar of dat nu wel zo smart is............. ik weet het niet :)-

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP