Het leven begint bij 40!

Afgelopen maandag werd ik wederom een jaar ouder. Jawel een dag na zoon, hij was 15 jaar geleden mijn kadootje en dit jaar kreeg ik een geurtje van hem en zijn zusje. (Heerlijk geurtje van Christina Aguilera).

Ik had een kaart gekregen van mijn zus en daar stond op :

Na de veertig tellen we niet meer.

Dit is niet omdat we het allebei verschrikkelijk erg vinden om ouder te worden, nee dat is meer omdat we ons allebei nog lekker in ons vel voelen en onze leeftijd maar een getal is.

Overigens, toen ik klein was, vond ik 40 jaar OUD!! O, dat was zo erg oud. Die oude tante met grijs haar, een of andere muiskleurige rok, haar gezicht met groeven en rimpels en o, o, wat zag ze er oud uit!
Een andere tante zag er daarentegen nog heel goed uit voor 40 jaar, maar die kleding he, ja dat maakte haar oud.

Nu? Nu ben ik 40 en mijn kleding is niet oud (althans dat vind ik), maar nu is alles ook zo anders qua kleding en voorkomen. Ook bij mij is er het e.e.a. veranderd.
Vond ik vroeger nooit tijd of zin om make-up op mijn snoetje te smeren, nu gebeurd het steeds vaker. De ene keer iets meer en dan weer wat minder of helemaal niets.
Vrouwen kleden zich tegenwoordig vlotter en ik vind het heerlijk.
Af en toe sla ik door en denk ik dat ik iets nog aan kan, maar dan is het toch te puberig.

Een tijd geleden kwam ik iemand tegen die ik sinds mijn schooljaren niet meer had gezien.
Jullie moeten weten dat ik tijdens mijn schooljaren een aantal, nou ja genoeg, kilo's erbij had.
Ongeveer 15 tot 17 te veel.
Ik was altijd een bollie.
Nu is dat allemaal weg (al jaren hoor).
Hij keek me aan en maakte zo'n opblaas gebaar, weet je wel, wangen opblazen en zei: 'Je was vroeger wat eh... ' Volgens mij had hij toen door wat hij wilde zeggen en ik maakte het maar af  'Dikker' zei ik.
Hij keek twijfelend en zei toen  'Jij bent goed opgedroogd!'
Dat was wel een grappig moment.

Het is een lekker een hak op de tak logje geworden, maar dat mag ook wel eens (na je veertigste :) )




Sylvia  – (20 mei 2011 om 16:07)  

Beter laat dan nooit > van harte nog met je verjaardag!

En je hebt helemaal gelijk. Mijn oma -geboren in de jaren 20- droeg toen ze zo oud was als ik bloemetjesjurken met een ceintuur erom heen. En ze had een bos grijze krullen... aarggh!

Zo zie ik er wrs nog niet uit als ik 90 ben ;)

Nicole  – (20 mei 2011 om 16:08)  

Gefeliciteerd nog met je verjaardag. En ik vind het toch een mooi compliment, ook al werd het een beetje onhandig gegeven.

Mrs. T.  – (20 mei 2011 om 20:05)  

Hoera veertig! Ik vind het leven met 40 veel en veel leuker dan toen ik 15, 20, 25 of 30 was. Maar goed, als je zo oud bent, dan wil je dat weer helemaal niet geloven als iemand dat tegen je zei.

In ieder geval: alsnog van harte!

DharSon  – (20 mei 2011 om 21:46)  

Dank jullie wel!
@Zuster_Klivia, hahaha ik ook niet!
@Nicole, ja was inderdaad leuk om te horen.
@Toaske, oud? oud? wie is oud? Niet wij toch????

Claudia Leertouwer  – (20 mei 2011 om 22:07)  

Ook ik ben nu 40, een leeftijd waarop ik nu toch echt eens volwassen moet worden. Of is dat soms bij 50?

Evelyn  – (22 mei 2011 om 01:02)  

Jahaa, later als je groot bent, is nu wel zo'n beetje he? Ik ben ook op de gezegende leeftijd van veertig. ik ken mensen die dat vréselijk vinden, niet ik. Ik ken genoeg mensen die het niet eens gehaald hebben. En toevállig heb ik vandaag wel een bloemetjesjurk aan. Maar dan wel weer eentje met onbenullig grote bloemen. En hip en zo, niet te puberig :-) Ik voel me meestal nog zo'n meiske, net droog achter de oren en zo. Maar daar denkt de medemens anders over met zijn gemevrouw. Nou ja, wat ik eigenlijk alleen maar zeggen wilde: Gefeliciteerd met je verjaardag! Op naar de volgene veertig!

Anoniem –   – (22 mei 2011 om 16:42)  

Nog van harte gefeliciteerd, met jezelf en met je zoon!

DharSon  – (24 mei 2011 om 14:51)  

@Claudia, het is 50 :)
@Huize Steen, dank je wel.
@Evelyn, hahaha ik heb dat ook zo vaak dat ik me een meiske voel en dan zie ik andere vrouwen die 'volwassen zijn en doen' en dan denk 'o kijk die is wel volwassen'. Ach we komen er op onze eigen manier.

@zoet en zo, bedankt!

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP