Een kruispunt...

Al heel lang ben ik bezig met mijn leven, mijn toekomst en heb ik het gevoel alsof ik op een kruispunt sta.
Al heel lang vraag ik me af of ik qua werk op deze manier door wil gaan.  Het werk wat ik doe is leuk en interessant, maar  laten we eerlijk zijn ik moet nog een jaar of 25 doorwerken en dat is best lang.
Ik ben door de jaren heen in dit werk gerold en heb dus niet de juiste papieren ervoor, jaren vond ik dat ik dat maar moest halen omdat-het-nodig-is.
De afgelopen maanden speelde het weer in mijn hoofd, was ik er WEER mee bezig.
Het is namelijk zo als ik eraan begin, ben ik meteen 4 jaar bezig en het punt is dat er nog veel andere bezigheden zijn die ik wil doen.

Ik merk bij mezelf dat ik nu al druk bezig ben en dat de dagen zo voorbij zijn, ook merk ik aan mezelf dat  ik in mijn hoofd een deadline heb. Ik wil nog dit jaar weten hoe ik verder ga.

Gisteravond was ik weer aan het denken en ik dacht; "Waarom ga ik me 4 jaar toeleggen aan iets wat ik eigenlijk niet wil en alleen maar doe omdat ik vind dat ik het nodig heb voor mijn werk" (Snappen jullie mijn gedachtengang nog...??)

Uiteindelijk ben ik er uit en wil ik toch meer mijn creatieve kant voeden. Vroeger was ik er al mee bezig, maar werd het nooit serieus genoeg genomen. Je hoort dat je 'iets' serieus moet doen en dat ben ik gaan doen, eerlijk is eerlijk ik heb het altijd met plezier gedaan hoor. Maar nu is het klaar daarmee, ik ga mijn tijd, mijn vrije tijd dan want ik kan niet ineens stoppen met werken, nu anders indelen.

Het scheelt in mijn hoofd dat ik daar niet meer aan hoef te denken, dat ik nu toch eens echt ga richten met wat ik ECHT wil.

Saralien  – (2 november 2010 om 13:42)  

Oja, snap het heel goed. Ben zelf na lang twijfelen ook gewoon gestopt en iets anders gaan doen. Ben ook best nieuwsgeirig naar de details (wat doe je nu, wat wil je dan) maar die wil je vast niet op het net zetten. Ook zonder dat kan ik je aanraden: DOEN.

De Repel  – (2 november 2010 om 19:49)  

Good for you: kieen voor wat je echt wil!

Ik ben ooit gestopt met een promotie-onderzoek een maand of 5 voor de finish. Gewoon omdat ik er doodongelukkig van werd en weigerde nog een dag ongelukkig te zijn!

Sylvia  – (2 november 2010 om 21:02)  

Ik sluit me aan bij Mammalien: wat doe je nu en wat wil je dan? Details lieve Dharson, die willen we!

DharSon  – (3 november 2010 om 08:56)  

Morgen zal ik er meer over vertellen.

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP