Vragen die de kids stellen

Goed, vragen stellen hoort erbij, ik begrijp het, snap het en sta ook open voor alle vragen die komen. Daarna probeer ik zo goed mogelijk een antwoordt te geven en ik hoop dan dat ze tevreden zijn met het antwoordt.

Maar...
soms, nou ja soms, vaak eigenlijk dan komen er vragen dat ik denk 'Hoe kan ik dat nou weten...?????'




Bijvoorbeeld;
- Je bent aan het zappen en je valt in een film.
Nona vraagt onmiddelijk (echt je hebt geen tijd om goed en wel te beseffen wat voor film het is, waar het over gaat etc..) 'Wat is dit voor film, wie is dat, wat doet die....... (Heb ik die film gemaakt ofzow)

- We zijn op vakantie in Italie, rijden een benzinestation in om te tanken en even benen te strekken.
In koor vragen ze 'Waar is de wc??' (Alsof ik elke dag daar kom..)

- We lopen een winkel in waar we ook niet vaak naar toe gaan.
'Mam, waar staat dit of dat. (Heb ik een plattegrond in mijn tas?!?!)

- Wederom in Italie.
Mogen we ijs halen?
Waar? vraag ik.
Dat weet jij toch wel....???? (Tuurlijk... echt we hadden net uitgepakt en het enige wat ik zag was een meer...)

- Sinyo zit op voetbal, elke mailtje wat binnen komt stuur ik naar hem door. Ik lees het half half, omdat hij uiteindelijk de verantwoordelijk moet hebben om op tijd te komen.
Elke vrijdagavond hoor ik  'Hoe laat moet ik aanwezig zijn?'
Het allerergste is.... als ik het niet weet, hij een potje SJAGGIE gaat lopen doen... Ik bedoel maar.

- Waar zijn de buren????

Eerlijk? Meer voorbeelden schieten me nu niet in mijn hoofd, maar wat ik wel weet is dat ze soms van die vragen stellen dat er bijna (letterlijk) vraagtekens boven mijn hoofd verschijnen, want het is echt niet zo dat ik ALLES weet. Sommige vragen kan ik me nog wel voorstellen, maar andere .......

Saralien  – (24 oktober 2010 om 20:45)  

Jij bent toch een moeder?! Die weten nu eenmaal altijd alles! En zo niet, dan toch!

Sjaantje  – (24 oktober 2010 om 21:39)  

En op zich zijn de vragen nog niet zo erg, maar wel dat ze dagelijks tientallen keren worden gevraagd ;-)

Maaike  – (24 oktober 2010 om 22:39)  

gewoon in stand houden, moeders zijn alwetend! en dan vooral dat "mama mama mama mama" voordat de vraag komt... Das nog het leukste (tikkie ironisch bedoeld hoor)

Sylvia  – (25 oktober 2010 om 20:55)  

Haha, zó herkenbaar. Mn dat stukje van die film. Ik krijg dezelfde vragen. Gék word ik er soms van...

Greet  – (28 oktober 2010 om 09:48)  

Ja, over de film hier ook waar gaat de film over?????Weet ik veel kijk ook voor het eerst.En dan waar is mijn telefoon/pinpas/portemenee/oplader/tas/enz.Het enigste wat goed kan worden gevonden is de KOELKAST en hun BED(moet de koelkast wel goed gevuld zijn anders hoor ik, hier is ook nooit iets te eten)Maar ik heb ze wel erg lief en kan ze niet missen.
Groetjes Greet (stille meelezer)

DharSon  – (29 oktober 2010 om 10:07)  

@Greet hahaha ja die opmerking 'of-er-niets-lekkers-is'terwijl ze net alles ZELF hebben opgegeten.... duhhh

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP