Mijn P90x ervaring - dag 1

Ik was al 2x begonnen met deze work out, maar toen kwam er een veranda tussen (die nog steeds niet af is..) en daarna kwam er een kamer tussen die afgemaakt moest worden (die is gelukkig wel af).

De reden waarom ik hier aan wil of o nee ik GA beginnen is, omdat mijn lichaam gewoon niet meer zichzelf is. Ik ben 1.72 en weeg 62 kilo. Inderdaad dat is niet veel, maar het ligt er maar net aan waar die kilo's zich bevinden, bij mij hebben ze plaats genomen op mijn buik en die lovehandles van mij die hangen over mijn broekrand (want die broeken tegenwoordig zijn allemaal veuls te laag maar ja wat doe je er aan), mijn bovenarmen zijn nog zieliger dan kipfiletjes en dan laat ik mijn achterste nog achterwege.
Dan is daar ook mijn conditie die echt achteruit is gegaan, het is te erg.

(Dat stoppen met roken is met helaas ook nog niet gelukt....)

Ik was toch echt een tijdje goed bezig maar het is er allemaal ingeslopen en ik ben er he-le-maal niet blij mee. Nu kan ik natuurlijk blijven klagen maar daar schiet ik niets nakko noppes mee op.

De afgelopen weken was ik al bezig maar na 5 dagen had ik geen puf meer om er in de ochtend voor op te staan. Ik heb een redelijke conditie maar het is niet uitmuntend, voor P90X is het handig om iig al een beetje conditie te hebben. Kracht heb ik helemaal niet, bij de eerste DVD moet je allemaal verschillende push ups doen, dat lukt mij dus niet. Ik lig ook niet als een plank (zoals ze dat zo mooi noemen) nee ik doe de push ups vanaf mijn knieen en ik hoop het na een tijd officieel te kunnen doen.

Dus vanaf vandaag ga ik echt beginnen.
Dat is ook de reden dat ik zo vroeg opsta, als ik om 07:00 op mijn werk wil zijn dan zit er niets anders op dan om 05:00 op te staan, de work out te doen, douchen eten en naar mijn werk.

Vandaag ging ik pas iets voor 8en weg dus kon ik iets langer blijven liggen.

Anyway, de eerste dag is achter de rug en het is redelijk gegaan. Zoals gezegd heb ik deze workout al vaker gedaan en laat ik je vertellen dat ik me peentjes zweet want je bent een uur bezig met de workout en vervolgens moest ik nog even 15 minuten buikspieroefeningen doen.
15 minuten lijkt kort en ik denk steeds 'O, dat doe ik wel even', maar dat is absoluut niet zo. Halverwege haak ik af, er komt heus een dag dat ik het wel helemaal afmaak.

Op dit moment voel ik mijn armen wel een beetje, dus ik heb in ieder geval het idee dat ik iets heb gedaan.

Sjaantje  – (24 augustus 2010 om 16:21)  

Stoer hoor, en ook nog zo vroeg opstaan. Ben je s'avonds niet vroeg bedankt??

LOYOYA'S KITCHEN  – (25 augustus 2010 om 07:46)  

Geweldig dat dit doet! Hou het vol! Het stoppen met roken komt vanzelf of niet (hahahaha), maar hoe voel je nu de hele dag door. Als ik in de ochtend jog, dan krijg ik super veel energie. Dat is zo'n lekker gevoel :)

DharSon  – (25 augustus 2010 om 13:15)  

Huh, huize steen hoezo Bedankt?? :)

Loyoya, ik voel me super daarna! Het is vermoeiend, leuk, vermoeiend, intensief, had ik al gezegd vermoeiend :) maar o zo lekker.

Anoniem –   – (8 december 2011 om 17:36)  

super knap van je,respect!!!!

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP