Pakje kans - 2

Vandaag was de 2e bijeenkomst van het Stoppen met roken. (Het lijkt wel een AA meeting). Eigenlijk heeft het er veel van weg, want laten we eerlijk zijn het is allebei een verslaving.



Tijdens de meeting\ bijeenkomst voel ik me altijd gemotiveerd om te stoppen en zeg dan tegen mezelf 'Ik ga nu al stoppen'. Het probleem is dat ik het vergeten ben op het moment dat ik een stap buiten de deur zet.
Stom he, dat zal die verslaving wel zijn.

We hebben de voor- en nadelen op een rij gezet en de nadelen wegen natuurlijk veel zwaarder dan de 'voordelen'. Als je al van voordelen kan spreken.... eigenlijk niet he. Bij mij zijn de 'voordelen' er maar 1 en dat is mijn rust moment. Ja, raar klinkt dat, maar vaak als ik een sigaret rook heb ik even rust. Iedereen even weg alleen mijn koffie, sigaret en ik, dit kan gebeuren op mijn werk en thuis.

Daar en tegen wil ik gezond zijn, geen kriebel of benauwend gevoel als ik op sta, geen rook geur om me heen en ik wil nog heel lang een mooie huid, hahahaha.
Ook mooie longen hoor,  dat zijn ze nu natuurlijk niet, maar dat gaat helemaal goed komen.

We hebben ook weer 'huiswerk' gekregen, wat bestaat uit het boek doorlezen (dat krijg je erbij) en invullen.

Ook moesten we nadenken over welke hulpmiddelen we gaan gebruiken, ik kies voor zuigtabletten. Dit doe ik omdat ik eigenlijk niets wil gebruiken, maar ik toch iets achter de hand wil hebben.
Nog even of het is 1 april 2010.

Stopdag roken!

Sjaantje  – (26 maart 2010 om 10:58)  

Dat is bij mij nou net zo, even een rustmomentje :-) Even lekker buiten in het zonnetje met een kopje koffie en een peukie.

DharSon  – (26 maart 2010 om 13:06)  

Ja heerlijk is dat he, ik zit ook mijn hoofd te breken hoe ik het kan invullen als ik niet meer rook.
Een appelschillen ofzo.. maar ja om dat een aantal x per dag te doen is ook niet alles :)-

Sjaantje  – (29 maart 2010 om 11:27)  

Hihi zeeën met tijd heb je straks over ;-) In mijn stoppen met roken tijden was ik de hele tijd in de weer en al om 10 uur klaar met mijn huishouden ;-)

DharSon  – (29 maart 2010 om 13:10)  

Hahaha dan heeft het toch voordelen!

1 april is mijn stopdag en ik kijk er toch tegenop! :)

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP