'Gezellig' naar de kapper

Ik ben iemand die niet vaak naar de kapper gaat. Maar aangezien ik afgelopen februari mijn haar in een bob had laten knippen, moet-ik-toch-wat-vaker-gaan. Nona wilde heel graag dus..

Ik had me eind maart al voorgenomen om een afspraak te maken, maar echt het staat bij mij onder aan mijn to-do lijst dus het kwam er maar niet van.

Nona vroeg ook al tijden wanneer ze naar de kapper mocht want er moest toch een stukje af. Van de week vond ze dat het nu eindelijk tijd was en vroeg het nog een paar keer. Op den duur kwam het op zo'n zeurtoon eruit met een aantal zuchten erin .. Ok, dacht ik, laat ik het nu maar eens doen. Nee, natuurlijk niet meteen gebeld want het was 8 uur 's avonds. Ik had het wel in mijn telefoon, als een belangrijke afspraak, gezet.

De volgende ging mijn alarm en heb ik braaf de kapper gebeld.
Woensdag 13:00 konden we met z'n 2en terecht.

Dochter helemaal happy en ik vond het ook wel prettig om weer te gaan.

We komen aan en we gaan zitten. Nona en ik worden tegelijkertijd geholpen, dus ik kan niet echt zien wat er bij haar hoofd gebeurd. Haar vriendinnetje is erbij en geeft wat aanwijzingen.
Mijn haar is binnen 20 minuten geknipt en wanneer ze helemaal klaar is kijk ik opzij..

O, denk ik, dat is volgens mij korter dan dat ze wil.

Na 10 minuten is ze ook klaar, ze kijkt en zegt : "Het is te kort".
De kapster zegt: "Zo moest het toch?"
Ze kijkt weer en zegt: "Ik weet het niet" en is dan stil.

Ik reken af, we lopen naar buiten en ze kijkt, als we in de auto zijn, in de spiegel.
"HET IS TE KORT" komt er uit.

Haar vriendin en ik zeggen dat haar haar er nu wel een stuk mooier uit ziet.
"Maakt me niet uit, het is gewoon te kort".

Aangezien we naar de stad moeten kunnen we er niet te lang bij stil staan. (Er moet nog een bikini gekocht worden, weten jullie nog..?). In de stad loopt ze steeds met een staartje en wil het niet los doen. Gelukkig  vinden we de juiste bikini en ze is helemaal blij, we gaan naar huis.

's avonds als ze moet douchen, hoor ik haar in haar kamer rommelen.
Ik loop naar haar toe en daar staat ze, met tranen in haar ogen een zakdoekje in haar hand en zegt huilend; "mam, het is gewoon echt te kort. Ik vind het niet mooi".

Ik sla mijn armen om haar heen en zeg: "Lieve schat, ten eerste groeit haar weer aan en dat van jou groeit snel, zeker nu in de zomer. Ten tweede, je haar zit zo mooi, je hebt slag en hier en daar een krulletje echt het zit heel leuk".

Ze snuft, snuit haar neus en zegt : Ik wil nooit meer naar die kapper.
Is goed, zeg ik, en nu douchen.

Onder de douche, hoor ik haar weer huilen en praten tegen zichzelf.
Het zal vast over die 'stomme' kapper gaan.

Voordat ze naar bed gaat vraagt ze nog een paar keer of het ECHT leuk staat en ik verzeker haar dat haar haar nu veel mooier zit.

Ik denk dat het nu wel een jaar duurt voordat ze weer gaat......

Laat ik nog even vertellen dat dochterlief, heel veel haar heeft, heel dik haar heeft en dat ze vroeger toen haar haar korter was heel lieve schattige krulletjes had. Haar haar kwam eerst voorbij haar bh-bandje en nu komt het erboven..Wanneer haar haar lang is dan hangt het en nu glanst haar haar en zit het heel leuk om haar gezichtje. Ik hoop dat ze dat snel ziet.....
en ik? Ik denk af en toe, waren we maar nog niet gegaan..

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP