Spiegeltje, spiegeltje aan de wand

Ik ben niet iemand die geobsedeerd is door schoonheid. Oke, ok  ik ben 'aardig' fit (kan altijd fitter), heb vaak toch wel iets van de laatste mode in mijn kledingkast, verf mijn grijze lok,  lak mijn nagels (anders bijt ik het eraf), maak elke avond mijn gezicht schoon en smeer braaf een (anti-rimpel) creme op mijn snoet.
Dat kan niet geobseerd genoemt worden toch? Het is natuurlijk ook een erg sterk woord en is wat anders dan er zomaar mee bezig zijn.
Ik geef  toe dat ik zo af en toe (ok, er zijn dagen dat het vaker gebeurd, maar echt niet 5x per dag ofzo) in de spiegel kijk en concludeer dat die lachrimpeltjes toch echt blijven zitten ook concludeer ik helaas dat wanneer ik met iemand aan het praten ben ze niet meer stijl achter over slaan van het feit dat ik 2 kinderen heb van 12 en 13 jaar al 40 ben. Dit gebeurde tot recentelijk toch wel vaak de laatste keer was in de sportschool en ging zo;

Ik was net klaar met sporten en ik raakte in gesprek met de sportleraar en een ander meisje. 1 van de 2 vroeg of ik al kinderen had. Ik vertelde met trots; "Ja, ik heb zelfs 2 kinderen 1 van 12 en 1 van 13 jaar". "Zooo" was het antwoordt toen, "ben je vroeg begonnen." "Nou dat valt wel mee" zei ik "ik was 27 toen de eerste kwam". Stilte aan de andere kant. "Tja" zei ik (zo nonchalant mogelijk), "zaterdag wordt ik 40 jaar".
"Echt waar!!!" hoor ik. "Ja" zeg ik terwijl ik mijn ogen rol en een gekke grimas op mijn gezicht tover "Ongeloofelijk he".

Tegenwoordig geloven ze het, wanneer ik met iemand aan het praten ben en het gesprek gaat de kant op van mijn favoriete onderwerp kinderen en leeftijd, dan is het niet meer dat de mensen stijl achterover slaan. Nee, ik hoor de ander zeggen "Tieners, ja dat heb ik ook". Huh wat geen verbazing, niets! Is het over! Wordt ik ouder?!?!?!

Opeens heb ik het gevoel dat ik ouder, nee wacht volwassen ben geworden! De meeste hadden dit natuurlijk al lang gerealiseerd (door 16 jaar samen, 2 kinderen, een hypotheek, werken, huishouden etc) maar de schrijnende waarheid,  als je in de winkel aangesproken wordt voor mevrouw, wordt ineens duidelijk. Het sijpelt mijn gedachtes en bewustwording in.

Misschien is het niet te lezen, maar ik geniet van deze jaren. Je kan het aan iedereen vragen, mijn familie, mijn man, mijn kinderen. Het is een combinatie van verschillende dingen waar ik nu meer van geniet, dat de kinderen ouder zijn, dat ik ouder en daardoor toch wel wijzer ben vergeleken met toen ik twintig was. Dat zal heus wel bij de meeste zijn, maar het feit dat IK het ook ben. Daar moet ik zo nu en dan toch even aan wennen.

Het ouder worden hoort er gewoon bij en ja ook die (paar) rimpels. Het geeft aan dat ik leef, dat ik ben en dat ik zoals iedereen ouder wordt. Het geeft niet en laten we eerlijk zijn  met de jaren zullen er meer komen en ik zal ze koesteren. Ik ga heb nu iets om elke dag aan mezelf te waarderen. Om de balans goed te krijgen en me bewust te zijn van het ouder of volwassen worden.

Dit houdt natuurlijk niet in dat ik alles ga veranderen. Nee hoor, ik blijf gewoon die haar vervende moeder, met een spijkerbroek en hoge hakken die met d'r kinderen door de stad struint.

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP