Moeran!

Zaterdag hadden we niet veel te doen, dus op de bank geploft met z'n 4en (ja alweer) en de film 2012 gekeken. Daarna ging dochter in bad en moesten we weg.
We gingen naar vrienden van ons, voor Moeran van hun zoontje.
(Moeran is een hindoestaanse kerkdienst waar het haar van een kind wordt afgeschoren. Dit moet gebeuren in een oneven maand met een kerkdienst van een uur a anderhalf uur. 7 dagen voor de kerkdienst en op de dag van de kerkdienst mag geen vlees gegeten worden).
De Moeran zou om 12:00 beginnen, maar ze waren later begonnen, om 16:00. Wij kwamen om 16:30 binnen en hoopte dat het al was afgelopen, maar helaas...
Het is nl. zoals meerdere kerkdiensten erg saai, de kinderen moeten stil zijn, zo min mogelijk lopen en praten en ik moet eerlijk zeggen ik het al vaak zat meegemaakt.
Er wordt ook vaak een vuur gemaakt waardoor het erg warm is in de woonkamer en je ogen gaan prikkelen.
Toen het afgelopen was gingen we nog even gezellig met iedereen praten, we hebben gegeten en niet lang daarna gingen we naar huis.
Dochterlief was toch nog moe.

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP