Mijn woestijn - Waris Dirie

Mijn woestijn
Mijn woestijn
Waris Dirie & Carolyn Miller
Ik had al heel vaak van dit boek gehoord, maar had nooit de zin om het te lezen. Ik wist dat het ook over het besnijden van meisjes gaat en dat vond ik eigenlijk alleen maar 'eng'. 
Nu eindelijk het boek gehaald en al uit, in 2 dagen. Het leest zo fijn weg en het is een mooi boek. 


Het gaat over haar leven als nomade en hoe zwaar het leven is. Je komt er achter wat voor persoon ze is en dat ze absoluut geen persoon is die allerlei materiaal om zich heen moet hebben om gelukkig te zijn.


Ze verteld dus ook over het besnijden van meisjes en eerlijk is eerlijk, ik moest het boek dan even wegleggen. Ik voelde het gewoon in mijn benen en kon (en wilde) me niet eens een voorstelling er over maken. Het is gewoon afschuwelijk wat daar gebeurd, hoe het gebeurd en zeker waarom het gebeurd.
Zoveel vrouwen die er aan sterven of hun hele leven pijn hebben, omdat het in het cultuur in gebakken zit.


Een hels gebeuren en het heeft diepe indruk op me gemaakt. 


Een mooi boek over cultuur,tradities, leven, het nomade leven en overleven!

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP