Nadenken voor je praat.

Komt het bij jullie ook wel eens voor, dat je wat zegt en dan pas denkt; "Wat heb ik nou gezegd".
Vroeger overkwam me dat vaker dan nu, nu gebeurd het meestal bij de kinderen, dat ik denk Sssttttt..
Ik vraag me dan ook wel eens af wanneer dat komt, dat eerst denken dan praten.
Het is vaak zo onschuldig (en ja soms schattig), maar het kan ook een schaamfactor hebben.

Bijvoorbeeld als we naar de Islamitische slager gaan, ik zeg dan vaak we gaan even naar de Turkse slager. Zo weten ze precies waar we naartoe gaan, het is alleen wat minder,  als je in een volle winkel staat, je kind ineens hoort zeggen;
Mam, is dit nou de Turk, of is die man een Turk. (Ai, ai, toch maar het juiste aanleren...)
Of
Mam, dat meisje heeft een snor (en dan ook nog wijzen......)
Of
Mam, is dat een homo....(gewoon een man met een roze overhemd aan, niets mis mee. Mijn man heeft ook een roze overhemd)

Echt allemaal van die momenten dat je denkt, leer nou eens te denken.
Nu komt het (gelukkig) niet meer zo vaak voor, ze leren het gelukkig wel.

Sjaantje  – (3 februari 2010 om 10:22)  

Hihi wel heel herkenbaar :-) Thuis kan ik er altijd wel weer om lachen, maar op het moment zelf.....

DharSon  – (4 februari 2010 om 09:16)  

Inderdaad, thuis lach ik erom of vaak wanneer ik de winkel uitloop al...

Anoniem –   – (10 februari 2010 om 12:27)  

Ik zat een keer met mijn oudste (toen 3 of 4) in de trein tegenover een uh..gezette dame. Ik zat 'm al te knijpen en ja hoor, heel hard: maham, wat is die mevrouw dik he?? En ik: dat is niet zo netjes om te zeggen. Waarom niet, zei hij, het is toch zo?? Die mevrouw vatte het heel sportief op. Ja hoor zei ze, het kind heeft gelijk. Maar ik voelde me zoooo opgelaten!

DharSon  – (24 februari 2010 om 20:52)  

Hihihi ja dat soort momenten bedoel ik.... Erg he, maar later toch er om lachen.

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP