De Haegsche Mart!

Afgelopen zaterdag zijn we daar naar toe gegaan en wat een heerlijkheid weer. Onze zoon bleef thuis, die wil nooit mee naar de mar(k)t, onze dochter wil nu wel mee maar vroeger was het echt een drama.
Als we zeiden dat we naar de markt gingen dan gingen die snoetjes meteen van vrolijk naar sjaggie. Aangezien zowel man en ik het leuk vinden zat er niets anders op dat ze meemoesten. Toen ze nog erg klein waren was de buggy handig, maar op den duur kan dat ook niet meer. Dan liepen ze half sjaggie en half geinteresseerd op die markt, na een loepia werden ze al wat vrolijker, als we langs de snoepkraam liepen ging het nog beter en ze mochten bij een speelgoed kraampje iets uitzoeken. Niet altijd, maar soms moesten we een compromis sluiten omdat ons alle vier tevreden te stellen.

We vinden het op de markt zo leuk omdat het goedkoop boodschappen doen is, vooral bij het groente en fruit gedeelte. Ik neem daar altijd meer fruit mee dan wanneer ik naar de winkel ga en ook meer andere fruit.
Onze fruitschalen liggen nu ook weer vol met manderijnen, appels, peren, bananen, advocado en sharon vruchten.
Sharon vrucht vind ik heerlijk, het heeft zo lekkere honing zoete smaak. We hadden er zaterdag 10 en zondag was het al gereduseerd naar 2. Wanneer je begint te eten blijf je eten, lekker.

Ik ben zelf gek op groente en fruit en dan vooral rauw. Ja ook rauwe groente, witte kool eet ik het liefst rauw. Ik hoef ook niet altijd vlees, als we maar groenten hebben!

We kopen er natuurlijk niet alleen fruit en groente, welnee, de creme voor de kids komt hier ook vandaan, tandenborstels, shampoo, kleding en ga zo maar door.
Vlees halen we daar ook vandaan, scheelt gewoon in de prijs.

Het is alleen vervelend wanneer we thuis komen....
Alles opbergen is geen probleem, maar er moet ook gehakt en schoongemaakt worden.
De groenten en het vlees (vooral de kip, moet goed schoongemaakt worden).

Ben je al uren kwijt met slenteren over de markt, ben je daarna nog uren bezig met alles goed opbergen.

Het voordeel is natuurlijk dat we daarna makkelijker weer het e.e.a. uit de vriezer kunnen halen, blijft makkelijk wanneer je allebei werkt.

Simones Kitchen  – (1 februari 2010 om 14:53)  

Ik had vroeger ook een vreselijke hekel aan met mijn moeder naar de markt gaan! Raar goed beschouwd als je bedenkt dat ik nu gek ben op markten. Niet alleen in Nederland maar vooral in het buitenland vind ik de markt echt het hoogtepunt van menige reis!! En ja, ik heb ook altijd de neiging om meer te kopen als normaal...

DharSon  – (2 februari 2010 om 09:00)  

Hahaha ik had precies hetzelfde hoor.
Wij gaan ook altijd naar de markt in het buitenland! Vind ik altijd zo leuk, je komt van alles tegen, om het vervolgens ook mee te nemen. Hihihihi!

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP