Hoe doen andere mama's dat toch?!?!


Bijna elke dag ga ik op de fiets naar mijn werk. Het is ongeveer 6 km. ik ben dan zeg maar 20 minuten aan het fietsen. Hiermee geef ik gewoon even wat feitjes aan hoor.

Ik moet dus 20 minuten op de fiets zitten en met dit weer is dat in weer en wind en vaak ook regen!! Voordat ik de deur uitga zorg ik ervoor dat ik goed ingepakt ben. Ok, niet al te warm want het is nog verrekte warm voor deze tijd van het jaar.
Maar goed, ik ga dus de deur uit met sjaal om mijn nek, dikke jas aan, handschoenen en indien nodig een regenpak. Ik ga dus helemaal bepakt de deur uit.

Als ik naar mijn werk ga heb ik altijd tegen wind, echt heel vaak. Ik ben dan verwoed aan het fietsen en heb, volgens mij, een rood hoofd, mijn haar waait alle kanten op en ik merk dat ik het wel erg warm krijg.
Goed ik ben dus aan het fietsen en ik van de andere kant een vrouw aan komen fietsen.
Haar leuk in model, kek mutsjes op, make-up zit goed, leuk laarzen, jas en voorop een klein schattig kindje die ook door een ringetje te halen is.

Ja wat je al niet zit in de paar seconden, ik vraag me altijd af “Hoe doen ze het toch”?!?!
Helemaal tot in de puntjes leuk, netjes gekleed, make-up helemaal top.
Ik bedoel, wanneer ik dat doe dan loopt mijn mascara uit (en toch heb ik waterproof) of zal het mijn oogpotlood zijn die uitloopt.

Ik neem me altijd weer voor, om ook op mijn kleding, haar, hoofd oftewel make-up te letten, maar het lukt me allemaal net niet. Nou ja, net… het lukt me gewoon niet.

Begrijp me goed, wanneer ik op mijn werk ben, dan gaan mijn handschoenen uit, mijn regenbroek stroop ik van mijn benen en gaat op de kachel, mijn jas en sjaal gaan op de kapstok en ik schud mijn haar even uit. Dan zie ik er (vind ik dan) ook goed uit hoor.

Mijn nieuwe doel op de fiets er goed uit zien! (Ik denk alleen niet dat het mij gaat lukken).

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP