Bijnamen, koosnamen

Ik ken mensen die echt veel koosnaampjes voor hun kinderen of man hebben. Ik heb ook wel koosnaampjes maar niet echt dat het een verbastering van hun naam is. Meer van die rare woorden die eigenlijk nergens op slaan en eigenlijk ook geen betekenis hebben.Nou ja, geen betekenis het zijn gewoon koosnaampjes, dus gewoon lief.


Ik heb meerdere naampjes en het ligt er natuurlijk aan hoe de kinderen doen. Want laten we eerlijk zijn als ze het bloed onder mijn nagels vandaan halen dan zeg ik geen lief koosnaampje tegen ze.
En tja af en toe bler ik er weleens wat uit waarvan ik later spijt heb, maar laten we eerlijk zijn ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn.

Wanneer de kinderen en ik in een goede bui zijn dan noem ik ze vaak:
Atteke
Moppie
Moppeke
cuty pie (Ja, inderdaad het slaat nergens op)
nona (betekent meisje in het maleis)
Knul
Meid

eigenlijk nooit een afkorting van hun naam, toch wel typisch.

Wanneer de kinderen en ik niet in een goed bui zijn? Tja laten we dat maar even vergeten.

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP