Het huishouden



Af en toe is het bij ons net het huishouen van Jan Steen. We doen veel moeite om het schoon te houden, maar soms is het in 1 week zo druk, dan schiet het er even bij in. Dus dan is het weer tijd om op te ruimen en schoon te maken, met behulp van de kids.....

Althans in een mooie wereld is het met behulp van de kids. Tuurlijk ze krijgen hun taak, maar ze toen het toch een stuk langzamer dan wij.
Ze krijgen de taak om hun kamer op te ruimen. Hun kamer is echt niet groot hoor, ik bedoel we hebben geen huis van 30 meter breed. In hun gedachtes hebben ze echter wel he-le gro-te kamers want ze doen er uuureeen over en ja dan bedoel ik ook echt uren.

Het gaat bij zo;
Ze beginnen braaf in hun kamer, vaak bij het bureau op te ruimen. Ze zijn bezig en dan zijn ze hun boeken\ tijdschriften aan het opruimen, voelen jullie het al aankomen....
Ze gaan vervolgens zitten om eens uitgebreid alles nog even te lezen. Wij nemen om de zoveel tijd even een kijkje om te zien of ze nog bezig zijn.
Nee dus!
Ga doorwerken, zegt mijn man of ik.
Jaha, horen we ze dan zeggen en ze gaan braaf verder met opruimen.
Na een half uur kijken we weer en gaan we het zeggen.
Jaha horen we weer....

Gister hadden ze ruim een uur de tijd, ze waren bezig van 13:00 tot 16:00.
Nee, dat komt niet omdat ze uitgebreid opruimen, maar omdat ze ineens allemaal leuke dingen in hun kamer tegen komen.

Gelukkig zijn mijn man en ik wat vlotter, dus is er toch veel schoongemaakt.


Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP