Zit mijn haar goed?!

Nee, het is niet mijn dochter die dit vraagt maar mijn zoon.

We hadden afgesproken even naar de stad te gaan, omdat hij nog geen agenda en map heeft. Een vierrings map wel te verstaan. Goed zei hij en bleef eerst nog beneden hangen, ja ook toen ik mijn schoenen en jas aan trok.
O, zei hij:"'Even' mijn haar doen".
Jaja, dat even ken ik, dat is niet even een kam door zijn haar, nee meneertje is echt 15 tot 20 minuten bezig met zijn haar. De drogisterijen zijn blij met onze zoon, want dit houdt in dat er veel gel verkocht wordt aan ons.
Goed, het begint met een lik gel aan de achterkant en bovenop, dan wordt het zorgvuldig in model gebracht. Hij kijkt of het links en rechts goed zit. Nee, het zit niet goed en vervolgens haalt hij zijn hand wederom door zijn haren. Eerst links een lik gel en haar goed doen (volgens mij gebeurd het echt haartje voor haartje, plukje voor plukje, en ik maar wachten..) vervolgens de rechterkant. Hij kijkt nog een keer of aan de linker- en rechterkant zijn haren goed zijn, ik zie hem een knik beweging maken in de spiegel.
Hah, hij is klaar en wil naar beneden lopen om mijn tas te halen.
Nee, fout! Hij zegt ook : "Mam, ik ben nog niet klaar hoor".
O, denk ik.
Hij pakt weer een lik gel en smeert dat in zijn haren, maar nu is de achterkant aan de beurt. Daar gaat zijn hand weer door zijn haar om de haartjes goed te doen en ja hoor vervolgens ook nog even de bovenkant, na hier ook weer een lik gel ingesmeerd te hebben.
Ik word al moe als ik er naar kijk en ondertussen zijn we ook al 15 minuten verder.
Hij kijkt weer in de spiegel en knik goed keurend ja. Doet vervolgens de kraan aan en wast zijn handen.

Ik ben ondertussen kleding aan het opruimen en kijk met een half oog naar hem, ik geloof niet dat hij nu klaar is. Verrek, hij loopt naar me toe en zegt ;"Ik ben klaar, zit mijn haar wel goed?!".
Ongeloofelijk en dit voor een jongen.

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP