Tijd voor mezelf

Goed mijn pogingen om vorige week te gaan sporten waren absoluut op niets uitgelopen! Helaas pindakaas, ik moet ook zeggen dat ik nog nooit een sportpersoon ben geweest echt NOOIT.
Vroeger op school met de coupetest kwam ik altijd als laatste binnen gesjokt echt ik overal de slechtste tijd in en was nergens goed in.
Later als vriendinnen gingen sporten ging ik nooit mee, vond het gewoon niet interessant.
Tja zal het dan toch zo zijn dat je leven met je 40ste begint en dat alles ineens anders gaat. Volgens mij niet, maar ik ben nu wel aan het sporten. Ik noem het eigenlijk meer tijd voor mezelf en dat sporten neem ik op de koop toe. Er is op mijn sportschool namelijk ook een zwembad en 2 verschillende sauna's joepie!!
Maar goed mensen, ik ben vandaag toch echt gegaan en mijn spieren wisten niet wat hun overkwam.
Eerst een warming-up van 7 minuten, ging op zich soepel, vervolgens de dumbells gepakt en mijn armen gedaan. Nee, toen was ik nog niet klaar, mijn buikspieren, rug en benen kwamen ook nog aan de beurt.
Er staat daar ook altijd iemand van de sportschool voor als je vragen hebt, die kwam naar me toe en vroeg of ik ook mee wilde doen met buikspier-oefeningen. Tuurlijk!!! Had ik al gezegd dat het een KWARTIER duurt... nou dat ook 'even' gedaan. Ha, ik had het dus niet vol gehouden, wat was dat zwaar. Alles was zwaar en spieren hebben een opdonder gehad, maar aan de andere kant "Oooo wat was het lekker". Zo raar iets waar ik vroeger een bloedhekel aan had daar kan ik nu van genieten.
Eindelijk! Eindelijk was ik klaar en kon ik gaan doen wat ik leuker vind, lekker zwemmen, 15 baantjes in totaal en toen even in de sauna. Ja dat noem ik nou tijd voor mezelf. Twee uur later liep ik pas de sportschool uit.

De eerste stap is gezet en eigenlijk vind ik het heerlijk, ik ben weer van plan om zeker 3x per week te gaan!
Ik hoop dat die overtollige pondjes er dan ook maar afgaan.

Het zwemmen en de sauna vind ik 'de kers op de taart' dan voel ik me even alleen, in mezelf kan ik mijn gedachten laten gaan, zonder dat iemand er door heen tettert of vragen stelt, zonder muziek, of iets wat ik moet doen.
Gewoon mijn tijd, helemaal van mij. Nemen jullie ook tijd voor jezelf waar je helemaal van bij komt?

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP