Relax middagje en toch erg haasten

 Zo, vandaag tot 13:00 gewerkt, daarna naar huis. Ik kwam gelijk met mijn dochter thuis, dus samen even gegeten en gebabbeld en vervolgens ging ze zwemmen met een vriendin.
Dat gaat hier ook altijd leuk.
De avond van de voren komt ze naar me toe.

Zij: "Mam, mag ik morgen met die en die zwemmen"
Ik: "Weet haar moeder het al?"
Zij: "Weet ik niet"
Ik: "Wat hebben jullie afgesproken dan?"
Zij: "Kwart voor 2 bij het zwembad".
Ik: "Ok, je mag gaan maar dan moet je goed afspreken en niet half\ half."
Zij: "Maar mam, jij kan toch even haar moeder bellen"
Ik: "Euh, nee jullie kunnen toch zo goed afspreken....."
Zij geeft een diepe zucht en daarna is ze stil.

Wij hebben namelijk vaak zat gezegd dat ze het beter van te voren kan afspreken in plaats van een dag van te voren. Dit gebeurd dus nog steeds niet, maar vandaag is het goed gegaan. Inderdaad om kwart voor 2 hebben ze afgesproken en om kwart voor vijf was ze terug gebracht door de moeder van haar vriendin.

Maar goed, ik had het dus over mijn relax dag.
Goed, dochterlief weggebracht, kom ik thuis is mijn zoon al thuis. Ongemerkt zuchtte ik even, want hij zou toch pas om 4 uur thuis zijn....??? Nee, dus. Er waren een aantal uren uitgevallen.
Begrijp me goed hoor, ik ben blij de kinderen heelhuids thuis zijn, maar even tijd voor mezelf is toch ook wel lekker. Hij gaat even eten en dan naar boven.

Eindelijk, even alleen, o maar ik bedenk me dat ik nog moet koken. Ik heb gehakt met aardappelen, snijbonen en rijst gemaakt. Op het moment dat het gehakt in de pan was ging ik relaxed op de bank zitten!
Een film er in (film is Knowing, erg goede film) en kijken maar, ondertussen in de gehakt roeren, snijbonen snijden en rijst opgezet.
Vlak voor de film komt dochter thuis, heb ik weer, altijd vlak voor het einde.

Ja, hoor daar komen de vragen.. Wie is dat? Waarom gebeurd dat? Stil zeg ik, ik wil rustig het einde zien.
Zoonlief begrijpt me en is stil. Ik kijk op de klok en besef me dat het al laat is, hij moet eten.
Snel eten van gister opgewarmd en daarna film afkijken.

Film klaar, rijden maar! Ja, hij moet naar voetbaltraining, half zeven ben ik thuis. Mijn man is ook thuis en we gaan eten.

Paar uurtjes relaxen, het kan toch of ben ik een ontaarde moeder als ik even blij ben wanneer ze er niet zijn?

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP