Film die ik graag met dochter wil zien - Lover of Loser

Ik heb een dochter die echt in to the film en musical is. Ze wil eigenlijk naar elke musical die speelt en wanneer ze een film ziet in de genre dans\ muziek\ tieners dan wil ze het liefst de eerste dag al in de zaal zitten, of eigenlijk een dag ervoor al.
Nu was ik van de week eens aan het kijken welke films er in de bioscoop draaien en bij 1 had ik zoiets van "Die wil ik wel gaan zien".


Het is de film Lover of Loser. Ik heb de film nog niet gezien, maar door te lezen waar de film over gaat is mijn interesse gewekt. Wat ik uit het stukje haal is dat het over een onzeker meisje gaat, wanneer zij aandacht krijgt van een vlotte, knappe jongen is ze al snel verkocht. Ik had te horen gekregen dat het over Loverboys gaat, altijd een goed onderwerp om te zien met mijn dochter. Zodat ze in ieder geval weet aan welke jongens ze geen aandacht moet geven.

Tegenwoordig is er veel te lezen over Loverboys, in krantenberichten is te lezen dat die loverboy een aantal meisjes voor zich had werken. Ik vraag me dan af, ik denk dat meerdere mensen dit doen, hoe kan het toch dat die meisjes het zover laten komen. Ik ben gaan zoeken op internet en kwam er achter dat het vaak gebeurd bij meisjes die onzeker zijn en\ of niet lekker in hun vel zitten. De loverboy weet precies welk meisje vatbaar is en gaat dan contact met haar maken, steekt veel tijd in haar om uit eindelijk haar voor zichzelf te hebben.
Dit gebeurd in het begin vrijwillig, maar er komt een moment dat hij verder en meer wil. Zij moet er op uit voor sex, wanneer zij dit niet wil dan komen de dreigementen en chantages.
Dit bestaat vaak uit "Als je je mond niet houdt, dan doe ik je vader\ moeder\ broer\zus\ kind iets aan".
Deze dreigementen gaan vaak gepaard met mishandeling.
Oftewel een vreselijke situatie waar het meisje in zit en die vaak uitzichtloos is. Met volharding, vaak met hulp hoewel dat moeilijk te vinden is. Om eruit te komen moet je sterk in je schoenen staan, dat is vaak bij deze meisjes het probleem.
Gelukkig zijn er meisjes die toch kunnen vluchten en hun verhaal kwijt kunnen, zodat andere meisjes gewaarschuwd kunnen worden.

Ik vind het nog steeds angstig dat loverboys er nog steeds zijn en er altijd zullen zijn. Ik hoop vurig dat meisje weten hoe ze moeten omgaan met deze jongens en dat ze ze geen blik waardig gunnen. Ik weet ook wel dat dit iets is wat niet altijd gaat lukken.

Tijdens het zoeken op internet kwam ik ook een link tegen naar een site die helemaal gewijd is aan loverboys, kijk eens op http://www.lover-boy.nl/.

Even terug naar de film, ik las net in de krant, dat je als ouder een onderbuik gevoel krijgt over de beslissingen die het meisje neemt.
Een vriendin van mij heeft de film al gezegd en wat er erg over te spreken, ik wil toch graag horen wat andere er van vinden. Mocht je de film dus al gezien hebben dan hoor ik het graag.

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP