Fietsen

Ik fiets net naar huis en zie een vader met zijn zoontje fietsen. Het zoontje fietst slingert nogal en gaat van links naar recht, zijn vader fietst braaf met hem mee van links naar rechts.

Dit doet me denken aan vroegen, toen we onze zoon leerde fietsen. Hij ging ook van links naar rechts, volgens mij slingeren alle kinderen in het begin. Ik echter zei altijd : "Kijk uit! Je moet in een rechte lijn fietsen" en soms foeterde ik ook op hem. Ik vond het maar niets dat heen en weer geslinger, want tja we waren toch niet de enige op de weg. Stel dat iemand achter ons, ons wilde inhalen en zoonlief slingerd ineens erg naar rechts, dan ligt mama op de grond. Want die slingerd namelijk vrolijk mee.
Ondanks het slingeren was het fietsen altijd leuk en gezellig, dat ingespanne snoetje, die ogen die goed kijken en die lach als het goed gaat.

Ja, met weemoed kijk ik hier naar terug. Het is inderdaad zo wat alle 'oude' tantes zeiden "Geniet ervan, het gaat zo snel"! Het gaat razendsnel, het fietsen is maar een klein gedeelte van alle herrinneringen en momenten die ik heb meegemaakt met onze zoon. Hij pubert, is 13 jaar en haalt me bijna in qua lengte.
Soms kijk ik hem aan en denk waar blijft de tijd.... het gaat zo snel, te snel.

Overigens hij slingerd nu nog steeds over de weg, maar nu kijkt hij iets beter uit.

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP