Vakantie bestemming Rome

Vanochtend was het dan zover, dochter naar school en man en ik weer aan het werk. Nog geen week geleden zat ik nog te genieten van een heerlijk wit wijnte op een Italiaanse camping. Dat was toen onze laatste avond. We keken elkaar aan en zeiden al zuchtend voor de zoveelste keer :"Ik wil niet terug", tegen elkaar.




Wat was het heerlijk, we zijn 4 dagen naar Rome geweest en hebben daar alles aan bezienswaardigheden bekeken. Het Vaticaan (waar gelukkig niet zo vreselijke lange rij stond), maar waar we wel naar boven zijn gegaan naar de kapel en 321 treden hebben beklommen. Het Engelenburcht, of zoals het in Italie heet Castel Sant' Angelo, van binnen bekeken en ook nog een prachtig park in gegaan, van waaruit je overzicht had over heel Rome.

De 2e dag naar het plein van Popolo, of in het Italiaans Piazza del Popolo, een plein dat erg sterk aan het Vaticaanse plein doet denken, vandaar uit gewandeld naar het Pantheon en vervolgens de Spaanse trappen gezien (en er natuurlijk even op gezeten). Bijna op elke hoek van de straat zie je wel een fontein of een kraan waar schoon water uit komt, daar kan je dus makkelijk je flesje water vullen als die leeg is, of als het al lauw is vullen met koel water, dit kan dus ook bij de Spaanse trappen, vervolgens wilde we natuurlijk ook het Trevi fontein zien. Laat ik jullie vertellen dat het daar erg druk is, ik had het niet verwacht. Ok ik dacht wel dat het een beetje druk was, maar zo erg... pfff nee hoor dat had ik niet verwacht. Ja hoor, daar ook weer ons flesje met water gevuld.

Daarna doorgewandeld naar het kunstenaarsplein in Rome, waar we portretten van de kinderen hebben laten maken, vervolgens rustig naar de metro gelopen.

De derde dag zijn we begonnen bij Republica, om vervolgens door te gaan naar het Colosseum en het Forum .



Wat een bouwwerken zijn het allemaal in Rome, gigantisch mooi en eigenlijk ongelooflijk dat dit zoveel jaar voor Christus gebouwd is. Ook de beelden zijn fantastisch, zo mooi wordt het tegenwoordig niet meer gemaakt, iets wat ik persoonlijk toch erg jammer vind. Die sierlijkheid bestaat allemaal niet meer, tegenwoordig is alles zo strak. Zal waarschijnlijk te maken hebben met hoe sneller klaar hoe beter.



We hebben nog veel meer gedaan maar dat volgt nog.

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP