Wie mooi wil zijn

moet vreselijk pijn lijden...

Al een aantal dagen vraagt Nona aan mij of ik haar wenkbrauwen wil epileren.
Gister had ik eindelijk tijd. De eerste keer heeft een prof. het gedaan, met een touwtje en een pincet. In de kappersstoel bleef ze niet stil zitten en moest ze om de haverklap niezen.

Ik weet dus een beetje wat me te wachten staat, wanneer ik zeg dat ik het wel een keer doe bij haar.  Ik doe het zelf heel zelden, omdat ik het steeds vergeet en het eigenlijk niet zo nodig is. Op het moment dat ik er aan denk dan hou ik het in mijn gedachten totdat ik een nichtje zie  dit het heel goed kan.

Goed, gister dochter met haar hoofd op schoot en ik met mijn beste tweezer begonnen met epileren. Het eerste haartje gaat eraf en het begint al ..
'Auw, auw, auw dat doet pijn.
Hatjoe
'Euh, ja wat had je dan gedacht'..
'Mam, je moet het voorzichtig doen'
'Zachte heelmeesters' begin ik
'Nou, dan heb ik maar stinkende wonden...' maakt zij de zin af.
Ik wordt ongeduldig en zeg 'Ga liggen anders kap ik ermee'.
Ze gaat braaf liggen, maar ze fronst haar voorhoofd, haar hand komt in de buurt van haar wenkbrauwen en ze beweegt haar hoofd heen en weer.

Ok, ik kap ermee.
Nee, zegt ze, ik ga nu stilliggen.
Inderdaad ze ligt stil en ik kan even doorwerken, totdat ik met het pincetje geen haartje pak maar een stukje huid!
Ai..

(We zijn heel lang bezig geweest..)

Sylvia  – (2 december 2011 om 10:24)  

Haha, herkenbaar :) Jill vroeg me vorige week of ik een paar haartjes weg wilde halen.

Na een jaar of 26 epileren voel ik er niks meer van. Maar ik kan me nog herinneren, hoe het in het begin voelde. AARRGGH!

Limoentje  – (2 december 2011 om 10:39)  

Klinkt enigszins pijnlijk ja. Zou ze de volgende keer nog willen...?
Ik laat het voor 0,58 cent {omgerekend} doen. Gemakkelijker, beter en zonder pijn {ze gebruikt een mesje}.

Chantal  – (2 december 2011 om 10:48)  

Ik begin er niet aan, heb gelukkig ook geen volle wenkbrauwen, dat scheelt

DharSon  – (2 december 2011 om 11:26)  

@Zuster_Klivia, en ging Jill ook zo te keer :)-

@Limoentje, dat is een heeel mooi bedrag. Hier kan het voor 5 euro met een touwtje en pincet.. maar ja is toch nog pijnlijk..

@Chantal, ik ben gelukkig ook gezegend met niet heel erg volle wenkbrauwen, Nona niet. Die van haar zijn vol en veel haartjes ..

HansDeZwans  – (2 december 2011 om 11:31)  

Gelukkig voor een man geen probleem, die mogen alles in het wilde weg laten groeien.

Vlijtig Liesje  – (2 december 2011 om 11:52)  

Dat lijkt me voor geen van beiden een genoegen! Wenkbrauwen epileren is helaas een pijnlijke zaak.

Sanneke  – (2 december 2011 om 12:52)  

Toen ik kind was had ik een soort Ernie wenkbrauwen en een zus van mijn moeder heeft mij geleerd hoe ik moest epileren. Mijn wenkbrauwen zijn goed in model, alleen heb ik nu een snor. :-(

DharSon  – (2 december 2011 om 13:28)  

@Hans, ja mazzelaars!

@Vlijftig Liesje, nee, idd is voor allebei niet leuk.

@Sanneke,een vriendin van mijn haalde dat ook allemaal met een pincet weg.. *auw*

Mrs. T.  – (2 december 2011 om 14:54)  

Ik 'mag' 9 december weer. :-S

Zara  – (2 december 2011 om 19:42)  

Ach, het arme kind... en dit is nog maar het begin!

Anoniem –   – (5 december 2011 om 12:09)  

Maar als het zoveel zeer doet, waarom laat ze dat haar dan niet gewoon staan (doe ik ook lekker :P)

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP