Regelmaat is terug, bijna...

Het is zover!
Vandaag begint de school van de kids weer.
Althans laat ik het goed zeggen 'Vandaag halen de kids hun rooster'. 
Na een uurtje mogen ze weer naar huis en is het morgen dag 1.

Dag 1 houdt echter niet in dat er dan echt les is.
Welneee.
Dan krijgen ze verschillende workshops (welke weten ze nog niet).
Nou, is dat niet leuk.
Eerst 7 weken vakantie, in week 1 even heel voorzichtig inkomen en dan de week daarop gaan ze maar eens even beginnen..
En klagen dat ze doen.

'Oooo ik wil niet naar school'
'We hebben zo kort vakantie gehad'
'Moet ik echt gaan'

Wat zitten ze toch te zeiken die kinderen. Man en ik zitten al weken in het regelmaat en zij worden al moe bij de gedachte om uit bed te gaan.

Ik spring een gat in de lucht!
Want nu komt de regelmaat weer terug

'Op tijd in bed en slapen' (We mikte ze wel op tijd erin, maar dat slapen wilde ze niet echt)
'Op tijd uit bed' (Zorgt ervoor dat ze 's avonds moe worden JOEPIE)
'Huiswerk weer doen'
'Voetbaltraining'(Ok, die wedstrijden zijn iets minder, maar alla)

Ja, wat kan je al moeder uitkijken naar de meest rare gebeurtenissen.

Sjaantje  – (23 augustus 2011 om 10:58)  

Wij hebben hier nog 2 weken, maar een beetje regelmaat kunnen ze hier ook wel weer gebruiken ;-)

Sanneke  – (23 augustus 2011 om 17:37)  

Er is een tijd geweest dat er gelachen werd om "rust, reinheid en regelmaat". Maar weet je, het is helemaal zo gek nog niet. Niet voor kinderen en ook niet voor ouders.

Running Rapunzel  – (23 augustus 2011 om 20:37)  

Het gekke is dat ik de eerste week enorm moest wennen aan de regelmaat, maar dat ik er nu weer enorm blij mee ben!

Simones Kitchen  – (24 augustus 2011 om 08:28)  

Haha! Ik kan het me zo levendig voorstellen. Heb zelf geen kids dus voor mij betekent het begin van de school alleen weer meer files..:)

DharSon  – (24 augustus 2011 om 09:25)  

@Sjaantje, ja he op een gegeven moment ben je het gewoon zat!!
@Sanneke, het is perfect de 3 Ren.
@RR, normaal gesproken vind ik het niet eens zo erg. Maar nu schreeuwt mijn lijf om REGELMAAT :)
@Junglefrog, ja inderdaad de files komen ook weer. Nu is alleen het Midden naar school, de rest volgt per week. Over 3 wkn is het weer errug druk op de weg.

Chantal  – (24 augustus 2011 om 09:59)  

de regelmaat vind ik altijd weer lekker, ook als manlief weer aan de slag gaat

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP