Mijn Metroman

Wanneer ik zoek naar de betekenis van metroman dan staat er bij Wikipedia;

Een metroman of metroseksueel is een man die vrouwelijke trekjes vertoont en/of vrouwelijke gevoelens heeft, maar wel een (seksuele) voorkeur heeft voor het vrouwelijk geslacht en daarmee dus hetroseksueel is.

Ik kan wel zeggen dat mijn man dat is, Metroman.
Zijn vrouwelijke trekjes uiten zich in het feit dat hij het altijd leuk vindt om mee te gaan shoppen en overal te kijken. Hij kijkt ook altijd naar kleding voor mij en de kids, we gaan altijd met z'n 2en of met z'n 4en shoppen.

Ik had al een keer verteld dat manlief erg veel in het huishouden doet. Hij neemt altijd het voortouw (ik probeer het vaak, maar ben altijd net te laat) en wanneer hij heeft schoongemaakt dan is het ook helemaal op en top schoon. Hij vindt het NIET leuk om te doen, maar weet, net als ik, dat het nodig is en dan moet het goed gedaan worden. Stofzuigen, dweilen, ramen lappen het maakt hem niet uit, hij doet het zo'n morren.

Toen de kinderen klein waren stapte hij ook uit bed als een van de kinderen huilde, verschoonde ze, deed ze in bad en zocht de kleding goed bij elkaar. Het haar van Nona borstelen en vlechtjes maken deed hij altijd secuur en met volledige aandacht. De haren van Sinyo kammen, in een scheiding, likje gel erin niets is te veel.

Dan hebben we nog het feit dat hij er altijd verzorgd uitziet. Toen ik hem pas leerde kennen, fohnde (jawel) hij zijn haar omdat het allemaal netjes moest zitten, likje gel erin en zijn haar was klaar. Zijn haar fohnen doet hij al jaren niet meer, maar hij zorgt erwel voor dat zijn haar netjes en goed zit. Zijn kleding moet altijd goed matchen en netjes gestreken zijn. Dat strijken is iets wat hij liever zelf doet, omdat hij weet dat ik er te ongeduldig voor hem en het afraffel. Zijn gezicht verzorgd hij goed door het elke dag goed in te smeren en op te letten of er onregelmatigheden zijn. Hij is aan het kijken naar de Nivea mannen verzorgingslijn en is er nog niet uit wat hij aan gaat schaffen. Hij weet wel dat hij het heerlijk vindt om zijn gezicht af en toe te verwennen met een masker en een cremetje.

Door de jaren heen is het zo gegroeid dat hij de was doet. Hij doet het stukken beter dan ik het ooit heb gedaan, hij heeft nu een routine van hoe hij de was doet. Wanneer hij de gekleurde was doet, de witte en wat wel en niet bij elkaar kan. Ophangen en vrouwen doet hij ook. Hij heeft nl. in het leger gezeten en volgens mij leren ze daar perfect vouwen. Ik hoef het alleen maar weg te zetten en NOG ben ik daar af en toe laks in...

Verder kan ik zeggen dat hij een echte MAN is.
Met zijn stoere  uiterlijk, zijn krachtige lange lichaam en zijn mooie handen. Zoenen? Mmmm als ik er aan denk krijg ik al kriebels in mijn buik, laat staan de rest hahahaha! Hij zegt altijd lieve en romantische dingen tegen me
Gereedschap is niet zijn beste vriend, maar wanneer iets gedaan moet worden doet hij het.
Is helemaal in to de XBOX360 en dan vooral de schietspelletjes, kan daar ook helemaal in op gaan. Hij hoort en ziet niets meer om hem heen. Samen met Sinyo spelen gebeurd niet zooo vaak omdat het vaak eindigt in een soort van ruzie (Sinyo vindt dat zijn vader lang niet zo goed speelt als hem).

Ach hij is eigenlijk gewoon een heerlijke, mooie, lieve, schattige, knappe (Metro)man, waar ik al 16 jaar heel veel van hou en van geniet!

Sjaantje  – (18 februari 2011 om 12:11)  

Wauw wat een man!! Is ie te leen?? ;-)

Sylvia  – (18 februari 2011 om 14:17)  

Een juweel dus. Goed zo! Op naar de volgende 16 jaar :)

DharSon  – (18 februari 2011 om 14:38)  

@Huize Steen, hihihi nou liever niet!
@ Toaske en Zuster_klivia, dank jullie wel. :)

Roelien  – (18 februari 2011 om 15:31)  

Wat een geweldige ode, super zo'n man...

ChoCho  – (18 februari 2011 om 18:33)  

't is dat ie al bezet is ... ;-)

Maaike  – (19 februari 2011 om 13:50)  

fijn toch! Ik heb soms het gevoel dat metromannen een beetje uit zijn, dat het niet mer hip is om te zeggen, maar mijn man is stiekum ook een beetje een metroman. ;-)

Layla  – (19 februari 2011 om 19:51)  

i kzelf vind het altijd fijn om zo man te hebben, ik kan best zeggen dat ik ook een metroman heb, maar in mindere maten dan jouw man. MIjn man is een echte vent en laat ook zijn baard makkelijk een paar dagen staan, hij heeft niet altijd zin om zijn haren netjes te doen als hij gaat werken maar verder is hij altijd bezorgt om de kids, shopt voor de kids ook graag en de zorg voor de kids neemt hij ook makkelijk van mij over. Mijn man vindt koken ook erg fijn en doet het met alle liefde

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP