Internet mijn verslaving.

Ik beken, ik ben een internet verslaafde. Nou ja, bijna dan.
Ik kijk vaak op marktplaats en ebay en vervolgens kijk ik in mijn mail. Ik kijk verschillende blogs door en ik wordt op de hoogte gehouden van al het nieuws. Iedere keer wanneer ik een papieren krant in mijn hand krijg denk ik ‘Dat wist ik al, dat is al opgelost, dat…’ of te wel het is oud nieuws.

Google gebruik ik dagelijks voor elk wissewasje, gister nog was ik met Man in gesprek over ‘Je bewustzijn’, we wilden precies weten wat het betekent, dus Googlen. Wanneer ik een jurkje zoek dan kijk ik op internet, zoek ik iets leuks voor mijn telefoon.. ja, je raadt het al.. internet. Toegegeven, voor de kinderen kijk-ik-ook-wel maar minder.

Gelukkig is het nog niet zo ver dat ik in het dagelijks leven alles vertaal naar internet. Hoewel er soms momenten zijn dat ik denk ‘Kon ik nu maar zo’n rolling eye smiley te voorschijn toveren’ of ‘had ik nu maar een DEL knop, dan is het voorbij (als de kinderen weer aan het bekvechten zijn of als de tas die ik aan het dragen ben kapot gaat.’

Dan kom ik uit op dit blog. Ik schrijf hier de ene keer vaak en de andere keer niet, meestal gaat het over momentopnames en ik vind 1 ding jammer. Dat is dat ik niet eerder ben begonnen, in het jaar 1996 bijvoorbeeld. (Was het er toen al..?? Edit: Even opgezocht en ja het was er al).
Babyboeken heb ik thuis op zolder staan, maar wat was het leuker geweest om alles in een blog te plaatsen. Het is makkelijker om iets te verwijderen of te veranderen, want in de babyboek is alles met de hand en natuurlijk wilde ik zo netjes schrijven, wat ook inhield dat ik af en toe opnieuw moest beginnen of het er gewoon uitscheurde.

Vaak begin ik een blogpost en denk ik ‘Oei te veel informatie over familie of wat maar ook’ dan klik ik op verwijderen, zo makkelijk gaat dat met een blog.

Ja, er zijn momenten dat ik te vaak achter de pc zit, dit zijn geluiden die ik thuis hoor. Gelukkig hoor ik het, want anders kan ik geen balans vinden en heb ik straks vierkante ogen (net als zoonlief af en toe..). Ik vind het gewoon heerlijk om andere blogs te lezen en na te denken over wat ik de mijne weer ga voeden, of wat op dat forum besproken wordt.


Het rare is dat niet veel mensen weten dat ik een blog heb, tenminste geen familie, vrienden of kennissen.
Op die manier wil ik toch wat anoniem blijven.
Degene die het weten die kijken volgens mij niet eens of heel weinig.

Hoe is dat bij jullie?

Simones Kitchen  – (10 januari 2011 om 07:08)  

Tja ik denk dat mijn familie mijn blog niet leest maar dat is dus wel het geval... Dat vind ik soms wel eens lastig maar omdat ik merendeels in het Engels blog Ijn er ook familie leden die dat te lastig vinden ..:))
Maar ook hier zit een internet verslaafde! Die foto is trouwens geweldig van dat skelet..!

Sjaantje  – (10 januari 2011 om 08:06)  

Ze zeggen hier wel eens mahaam zit je nou alweer te bloggen :-) Mijn hele familie leest trouwens mee bij mij. Soms wel eens jammer ;-)

sillie  – (10 januari 2011 om 08:15)  

:-) ik zit ook graag achter de pc en/of op internet ,maar kan ook het ook goed een dag of meer zonder :-)
wat betreft het lezen van mijn blog door fam.. een klein deel van hen leest wel mijn blog.( en vinden vooral die met de foto's van de klein kinderen erg leuk)

Mevrouw Williams  – (10 januari 2011 om 09:35)  

Ik mag ook graag internetten en ik doe het al sinds 1994, eerst beroepsmatig en toen kwam het meer op de markt voor de "gewone" mens.
En mijn blog leest niet iedereen hier thuis en er zijn niet veel vrienden die het lezen en dat wil ik wel zo houden ;-)

ChoCho  – (10 januari 2011 om 09:50)  

ik zou wel een blog willen beginnen - maar ik weet nu al dat ik vooral negatief schrijf - en ja, je wil ook weer niet dat je familie/vrienden op de tenen trapt ... we zullen nog wel zien ...

Sylvia  – (10 januari 2011 om 12:36)  

Mijn moeder en Vlam zijn mijn trouwste lezers... verder een vracht vriendinnen die zeker enkele keren per week langskomen. Ik blog geen dingen die zij niet mogen weten.

Enne: ja. Ook hier een junk. Ik zit uren per dag op internet. Zucht...

Anoniem –   – (10 januari 2011 om 21:29)  

Ik ben ook een beetje internetverslaafd, maar er is hier zoveel te lezen (ik hou van blogs en fora :))

Mijn familie leest mijn blog niet, maar vrienden en kennissen wel. En een aantal mensen die ik niet echt ken, maar die wel ook in blogland vertoeven. Ik let nog altijd op wat ik schrijf...

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP