DIE tijd in de maand...

Pfff het maakt niet uit of je het leuk vind of niet.
Ik baal elke maand weer van die toenemende druk op mijn lichaam om te wachten op HET, die rode vlag, aan de rooie, oma op bezoek, het rode leger of misschien noem je het wel de maandelijkse festiviteit.
Ik heb altijd last van mijn rug en het lijkt alsof mijn hele lichaam ermee bezig VOORDAT er ook maar iets gebeurd, ik heb dan vaak zoiets van ‘Ok, ok schiet nou maar op en kom!’.

Vroeger had ik er nooit echt veel last van, maar de afgelopen jaren heb ik zo’n last van mijn onderrug dat ik het liefst een mes zou willen pakken en die pijn eruit wil snijden. Ik vermoed dat ik daarna nog meer pijn heb.

Mijn buien wisselen de ene keer kan ik verschrikkelijk overdrijven en vind ik alles erger dan dat ik normaal ben. Als ik boos ben, wordt ik nog bozer of ik ben gewoon sneller boos, als ik verdrietig ben, nou berg je dan maar want dan is alles verdrietig. Als dochter dan haar teen stoot dan is het net of ik het zelf voel en spontaan tranen in mijn ogen krijg.

Elke maand is het weer anders. Er zijn namelijk ook tijden dat ik nergens last van heb.

Van week had ik allemaal sterretjes en vlekjes voor mijn ogen en een verschrikkelijke hoofdpijn. Van het werk naar huis gegaan, in bed gedoken en het ging daarna wel weer. Zou het ook daardoor komen??? Wie zal het zeggen….

Ik wil niet op zo zijn, maar helaas het gebeurd gewoon, het lichaam doet het en ik kan niets anders doen dan volgen. Ja, een Aleve helpt wel maar niet lang en goed genoeg.

Wanneer ik wel van die overdreven buien heb, dan is het beter om me maar met rust te laten zodat ik weer 1 kan worden met mijn lichaam.

Man en kinderen, dan bedoel ik ook echt met RUST laten.

Wanneer je het niet doet, dan is het je eigen schuld.

Mevrouw Williams  – (8 januari 2011 om 09:29)  

o zo herkenbaar maar...extra vitamine b12 kan de klachten met 80% verminderen. Ik kreeg deze tip van een internist en slik nu al drie maanden deze vitamine en het helpt echt wel.

Inge  – (8 januari 2011 om 09:48)  

Blij dat ik mezelf hier in herken - eerlijk - want man en kinderen kijken soms alsof ik gék ben - maar nu weet ik dat het hun eigen fout is; ze laten me niet met rust ...

sillie  – (8 januari 2011 om 10:33)  

:-) herkenbaar en met de combi-slaaptekort ben ik ehct dodelijk :-(

ChoCho  – (8 januari 2011 om 11:03)  

ff melden dat ikke dus die Inge hierboven was - probleempje met mijn logins ;-)

Aritha Vermeulen  – (8 januari 2011 om 11:34)  

Ik herken dit heel erg. Jammergenoeg. De dag daarvoor ben ik vooral erg down, duizelig, vreemde hoofdpijn, en ik zie elke ongerechtigheid/viezigheid in mijn huis. Op dat moment ben ik de slechtse moeder/huisvrouw/auteur van de hele wereld. Bleh! Succes ermee. Extra vitamine b6...GEEN GEK IDEE.

Running Rapunzel  – (8 januari 2011 om 19:42)  

Wat akelig voor je dat je er zoveel last van hebt! Ik ben al meer dan een jaar ongesteld geweest en niemand weet waarom. Het is niet de overgang, schijnt. Gek he? Maar het schijnt niet erg te zijn. Gek genoeg verlang ik er weer naar, debiel he?

Sterkte weer deze tijd van de maandd!

DharSon  – (10 januari 2011 om 08:54)  

Kijk is toch goed dat ik hier over blogde, mevrouw Williams ik ga B12 proberen! Dank je wel.

Ja, jammer he dat we er zo'n last van hebben, voor mij hoeft het niet meer..

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP