Het gaat voorbij, is een fase..... ~NOT~

het  - niet lusten,

het - niet willen eten.

Bij Sinyo nooit een probleem geweest, die at en eet praktisch alles wat je voor zijn neus zet.

Nona niet, die is kieskeurig.
Het begon al toen ze klein was, wanneer ik haar een hap avondeten gaf, trok ze een bepaalde snoet (haar wenkbrauwen fronsden, haar neus trok ze in en haar mond maakte een bepaalde vorm).
Meteen heb je door 'Dit gaat niet goed' en sta je al klaar om de strijd aan te gaan met een frummel.
Wat deed deze frummel echter, die spuugde de hap eten (ja, sorry klinkt vies maar als een frummel het doet is het altijd anders.....) op haar mollige handje en ging eerst uitgebreid kijken wat ze nou in haar mond had gekregen. Vervolgens ging ze met haar mollige friemel vingertjes er door heen wroeten om er achter te komen dat het toch allemaal appetijtelijk is en stopte het weer in haar mond.
Dat gaat goed denk je dan.... nope.... bij hap 2 deed ze hetzelfde en begon ze een beetje te miepen en bij ap 3 was er grote protest!

Nu is ze 13 jaar en denk je dat dat voorbij is, nou ja ze spuugt het eten niet meer hand en gaat er niet door heen wroeten. Miepen en zeuren en er uuuuurren over doen, dat doet ze nog steeds.
Gister ook weer, vanaf hap 2 'Ik vind het niet lekker', 'moet ik ECHT alles opeten' en ga zo maar door.
Als ze een keer miept, maar welnee dat doet ze (bijna) elke dag.
Het is teveel wat we hebben opgeschept,
Het ziet er niet lekker uit,
We weten toch dat ze dat niet lekker vindt

Ga zo maar door.....,
vaak is ze ook meer aan het kletsen dan aan het eten, dus is het eten koud en is het HELEMAAL niet lekker...

Best vermoeiend af en toe...
Zijn jullie kinderen ook van die 'probleem' eters

Maaike  – (23 november 2010 om 11:45)  

Ja heel erg. Mijn dochter eet al ruim een jaar 2 happen avondeten. En soms zelfs helemaal niet. Maar ze is pas bijna 3, dus ik heb nog hoop!

ChoCho  – (23 november 2010 om 12:58)  

ja, zo heb ik er ook ééntje ;-)

Sjaantje  – (23 november 2010 om 13:41)  

Mijn oudste at praktisch niks tot hij een jaar of 4 was. Sindsdien eet hij eigenlijk prima, en de rest van de kinderen ook. Soms ook niet maar dan eten ze de volgende dag dubbel ;-)

Redeker  – (23 november 2010 om 19:37)  

herkenbaar, ik maak voor 'haar' alleen spinazie, brocoli, sperziebonen, rauwe wortels en ...na jaren niet eten...pompoensoep!! tja, ik was zelf ook geen vrolijke eter...;-)

Saralien  – (23 november 2010 om 21:30)  

Ja. Alleen jongste (18 mnd) eet (nog?!) alles. Met smaak. Oudste begint wel steeds meer (hoeveelheden) te eten, maar het mag nog steeds nergens naar smaken. Brood, ham, kaas (gewone kaas), sperciebonen en aardappels. Soms een knakworstje. Geen sausjes, geen kruiden, geen stukjes. Pffffffff.
Dochter is vooral aan het piepen om aandacht. Met een beetje pushen gaat het er uiteindelijk meestal allemaal in. Snoep is geen enkel probleem overigens (-;

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP