Ik ben niet vergeetachtig, ik heb gewoon kinderen

Iederen heeft wel eens gehoord over het feit dat vrouwen sneller iets vergeten als ze zwanger zijn. Tuurlijk had ik ook gelezen, maar dat het blijvend is... dat vind ik allemaal wat minder.

Gelukkig heb ik bewijs, levend bewijs.
Mijn zus namelijk, jawel, zij weet (neee het is nu wist) altijd op alles een antwoordt, hoe iets geschreven werd en ga zo maar door. Ach zij was gewoon de slimste, met nadruk op was.

Ik kan jullie vertellen van af het moment dat ze zwanger was, ging het totaal anders. Ze wist sommige dingen niet meer, hoe je het schrijft, waar iets lag, wat ze van een boek vond die ze net had gelezen...
En ja, ik kan daar heus wel im lachen, want ik heb dat ook en helaas nog steeds.

Want..

Ik weet heus wel dat alle dingen een naam hebben, maar ik kom er af en toe niet op,
Ik weet heus wel dat ik met een reden naar boven loop, maar tijdens het naar boven lopen is de reden naar beneden geslopen,
Ik weet heus wel dat mijn sleutels niet in de koelkast horen!
Of in de vuilnisbak, of tussen de kranten, of in mijn hand als in al een half uur aan het zoeken ben,
Ik weet heus wel dat ik een agenda heb, maar ik weet niet altijd waar die is,
Ik weet heus wel hoe ik alles op moet schrijven, maar soms staat het woord zo raar op het scherm of papier dat ik ga twijfelen,
Ik weet heus wel dat ik eerst een vergiet in de gootsteen moet doen, alvorens de pasta erin te mikken,
Ik weet heus wel dat ik het boodschappenlijstje moet meenemen,
Ik weet heus wel wat ik moet kopen, ik heb helemaal geen boodschappenlijstje nodig... om vervolgens de helft te vergeten....
Ik weet heus wel hoe de juf\ meester\ mentor\ trainer of what ever van de kids heet, alleen als ik het nodig heb niet,
Ik wist heus wel dat de datum 100% klopte van de dag dat zoon naar het ziekenhuis moest om zijn ogen te laten checken. (Nope, we waren een week te vroeg)

Er is nog veeeelll meer, maar ik zal jullie besparen. Naar mijn weten was ik niet zo vergeetachtig, maar ja het kan natuurlijk heel goed dat ik dat gewoon vergeten ben. Ik beken dat ik chaotisch ben, maar jeetje af en toe doe ik zulke suffe dingen (gelukkig kan ik er goed om mezelf lachen, dat beperkt de schade een beetje), maar andere kunnen me dan met zo'n suffe snoet aan kijken... vooral de kinderen, dat ik wel eens denk pfffffff ik ga maar weer naar bed..

Die kids van mij hebben er niet alleen voor gezorgd dat ik een andere cupmaat heb, maar ook een andere hersenmaat!

(Is dat nu ook bij jullie of ben ik echt echt de enigste....)

Sjaantje  – (11 oktober 2010 om 11:57)  

Hahaha en nee helaas ben je niet de enige ;-) Soms weet ik zelfs niet eens meer hoe mijn kinderen heten ;-)

sillie  – (11 oktober 2010 om 12:41)  

hmm helaas,ik deel het niet, ben ik behept met enorm sterk geheugen...ik doe soms wel eens of ik iets vergeten ben.....telt dat ook??

Saralien  – (11 oktober 2010 om 15:04)  

Ja, haha, dat is wel een goeie. Helemaal waar! (Vijftien jaar terug was ik niet alleen superslim maar ook superslank maar nu... )

Aritha Vermeulen  – (11 oktober 2010 om 16:08)  

Ha, wat dacht je! Ik ben juist veel rijper en slimmer geworden!

DharSon  – (11 oktober 2010 om 21:07)  

@HuizeSteen, gelukkig!! Erg he af en toe dan zeg ik 'Hou op ehm ehm en volgt ineens de naam' *zucht*

@Sillie, tsssss dat jij dat niet hebt.. hoe kan dat nou??? Hahahaha inderdaad een goed gegeheugen! en nee dat telt niet :)

@Mammalien, pfff gelukkig nog iemand die het herkent. Ja, dat slank ook, ik was net voor het eerst superslank...

@Aritha, hahaha helemaal goed! Ik ook wel rijper, ook wel slimmer, maar nog steeds erg vergeetachtig ... :(
:)

Sylvia  – (12 oktober 2010 om 20:08)  

Ach... zolang je nog weet wie de koningin is en hoe je een klok moet tekenen valt het allemaal reuze mee ;)

veerle  – (12 oktober 2010 om 22:06)  

Helaas herkenbaar en nog niet zo'n beetje.

baasbraal  – (13 oktober 2010 om 09:44)  

hahaha, sleutels in de koelkast!!!! Ik had ze een keer in het fonteintje bij de WC gelegd vlak voor ik naar Duitsland zou vertrekken. Ik heb drie kwartier gezocht. Maar bij mij was het al voor de kinderen, hoor! Genetisch bepaald denk ik. Ik heb het maar aan één van mijn vier kinderen doorgegeven.....

DOCKA  – (13 oktober 2010 om 10:15)  

hahaha, herkenbaar! Zo hadden mijn vriend en ik gisteren bedacht dat we die avond pasta zouden eten en morgen nasi. Toen ik een tijdje later ging koken, kwam ik er 10 minuten later achter dat ik nasi aan het maken was...dus de pasta dan maar morgen maken :-s

spookjes  – (13 oktober 2010 om 12:03)  

ook hier helemaal herkenbaar !!!!
moet wel toe geven dat het na 2.5jaar aan het beteren is !
(en stoppen met borstvoeding)

volkstuinvlooiendijk  – (14 oktober 2010 om 14:04)  

Dat heb ik ook maar ik had het kunnen weten want mijn moeder heeft het ook (en zus inmiddels) nog maar een x veel aantal jaren en we kunnen kijken of ik het ook weer door heb gegeven :)

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP