Pubers en Bezinning!

Het is weer begonnen hoor, de drukte in huis, nu is het echt officieel. De kinderen zijn weer naar school, op het werk is het druk, voetballen, huishouden, koken en ik doe tussendoor P90X. Af en toe heb ik het idee dat man en ik onszelf voorbij rennen het gaat maar door.

Gister, ja gister, heb ik pas de boeken van Nona gekaft. Waarom zo laat? Er was geen zin of geen tijd. Achteraf blijkt altijd dat je er snel klaar mee bent. Tenminste als je alleen de boeken doet die gedaan moeten worden. Toen Sinyo net naar de middelbare ging deden we alle boeken, ja dus ook de werkboeken, dat doen we nu niet meer.

We hadden voor Sinyo afgelopen zaterdag een nieuw voetbaltenue gekocht. Komen we thuis is hij zijn voetbalshort vergeten. Gewoon hop vergeten..... stom he mam..... Grrrrrr daar wordt je toch moe van, net nieuw, eerste keer aan en dan oepsie... om gek van te worden.

Taken die de kids hebben worden ook niet zomaar gedaan, neeeee er moet altijd eerst iemand boos worden.
Gister was man eerder thuis dan ik en vindt Sinyo achter (of voor ) de XBOX, tas en jas op de grond, want het is natuurlijk te veel moeite om het op te ruimen. Man boos, want Sinyo moet gewoon zijn jas en tas opruimen en de vaatwasser doen. Hij doet het daarna wel braaf, maar het moet toch weer GEZEGD worden. Gelukkig zijn we niet de enige mensen waar het gebeurd want ik las het ook bij Floor. Nona is bij een vriendin maar raffelt ook de kantjes ervanaf. Ze was bij een vriendin en o ze is vergeten haar tas op te ruimen en haar taken te doen.


Als ouder moeten we vaak tactisch blijven, maar dat zit er ook niet altijd in. Afentoe check ik onder mijn nagels om te kijken of het bloed, maar dat is gelukkig niet zo. Dat zijn wel de momenten dat ik tot 10 tel of maar bepaalde mantra's afloop. Af en toe lijk ik dus op een gebroken plaat, of het helpt helemaal niet, dat kan natuurlijk ook!

Welke ik af ga?

  • Is het een zaak van leven of dood? Klinkt wel erg cru he, maar neem het voorbeeld voetbalshort. We hebben gemaild naar de rest van het team en kennelijk is het gevonden. Als het niet gevonden wordt dan betaald hij het gewoon zelf van zijn zakgeld.  Het is niet zoooooo belangrijk, het is gewoon stom!
  • Het is een fase. (Dit zeg ik wel vaak hoor, volgens veel mensen te vaak, maar ja). Dat puberen dat hoort er kennelijk bij en als ik wel eens naar mezelf kijk dan was ik ook niet altijd een lieverdje. Houdt natuurlijk niet in dat elke dag dezelfde 'fout' gemaakt wordt. O, moet ik de vaatwasser doen..... het is gewoon een taak van de kids....en dat weten ze. Euh overigens gebeurd het ook wel dat ze het doen zonder dat wij eerst boos hoeven te worden.
  • Ik kies. Er zijn van die momenten dat ik ervoor kies om even wegtelopen of tot 10 te tellen. Waarom, omdat soms echt bijna dat bloed onder mijn nagels te zien is. Gekibbel tussen de kids zijn van die momenten, ik zeg 'zoek het maar uit' en ga wat anders doen.
  • Het is ergens op de wereld wel 8 uur! Even rust,zitten, nergens aan denken, borrel indien je wilt en bedenken dat we allemaal wel trekjes hebben die een ander niet leuk vindt.
Niet alles is natuurlijk op elk moment van toepassing, maar soms helpt er wel 1 en dan is het wel even lekker.



Vanuit de auto gemaakt.

Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP