Hoe wordt je een goede vrouw?

Met 2 kinderen, werk, een eigen huis (wat in houdt dat je continue bezig bent) kan ons huwelijk wel eens wat extra liefde gebruiken. Laat ik duidelijk zijn, ik hou van mijn man. Maar hou ik goed van hem. Het blijkt dat ik sommige dingen kan leren.


Via, via kwam ik op een site er daar stond een challenge dat heet “Loving him Well”. Deze challenge is allang begonnen en loopt volgens mij al op z’n eind. Goed het gebeurd in een periode van 2 maanden en het is allemaal positief voor de man., juist voor de man de vrouw volgt er een beetje achter aan. (Althans dat idee heb ik)

Eigenlijk komt het erop neer dat je alles voor hem doet, iets wat toch wel tegen mij indruist.

Ask your husband every morning how you can pray for him that day. Bonus: Fast and pray for him one day this week.
(Snel en bidden altijd leuk samen, snel is goed, bidden doe ik niet of niet vaak... Wellicht is het daarom ook niets voor mij.)

Admire Your Husband. Write this post and then show it to him! He will smile!
Dit doe ik al, hoef ik niet nog eens extra te laten blijken.

Make a list of 5 things you currently do and ask him to prioritize them for you of what is important to him. For example - a clean home, home cooked dinner, coupon clipping, service at church, having friends over for dinner, watching/doing sports with him, etc.
(Schoon huis!! Mijn man is de beste schoonmaker die er is, dus dat kunnen we zo laten. Koken gebeurd eigenlijk elke dag dus niets nieuws onder de zon. Coupons…? Ik spaar bij de Hoogvliet de bonnen voor gratis artikels dat vindt hij wel leuk! Dat zou ik dat nog meer kunnen doen.. Verder tja wat zou ik nog kunnen verzinnen.)

Make him a priority. Ask him what his favorite dinner, dessert and drink are. Be sure to serve him all three one night this week. Bonus: cook his favorite dishes all week long!
(Ja,ja en dat naast een fulltime job, dan kunnen we pas om 20:00 of later eten. Dat schiet ook niet op, dan wordt het vrees ik laten bezorgen of zelf halen)

Support his vision. Discuss his vision for your family. Where does he see your family in 1 year, 5 years, and 10 years. Share with us how you let your husband lead.
(Wij volgen hem wel hoor, zeker als het naar een warm land is.)

R-E-S-P-E-C-T! No complaining, criticizing, rolling your eyes, nagging, or giving him any friction this week. Enjoy a week of peace in your home!
(Een week vrede in huis zie ik wel zitten, maar die kids dan he, die maken juist die ruzie. Misschien gaat het dan alleen tussen de lakens goed,:) )

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het grappig en er zijn genoeg vrouwen die hier serieus aan meedoen, want er doen toch een stuk of 130 vrouwen aan mee. Zal het in Nederland ook kunnen ‘aanslaan’ om je man zo te aanbidden, hem op de eerste plaats te zetten en bijna alles voor hem doen…. Ik vind het net te veel van het goede en jullie, zouden jullie het 2 maanden aankunnen?


Een reactie posten

Mijn foto
DharSon
Werkende moeder die ondertussen al over de 40 is. Mijn man en ik stomen 2 kinderen, van 13 en 14 jaar, klaar voor deze maatschappij.
Mijn volledige profiel tonen
  • Keukenrecepten
  • Mom Blogs - BlogCatalog Blog Directory
  •   © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP